Vikarierande administrativ assistent till äldreomsorgen

Stockholms stad, Biståndshandläggare.sekt 1 äldreomsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Biståndshandläggare.sekt 1 äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med kompetenta medarbetare i olika åldrar. Vi bedriver utvecklingsarbete i flera olika projekt. Vi arbetar i basgrupper om 4 medarbetare i varje grupp. Var tredje vecka arbetar handläggare från basgruppen i mottagningsgrupp med en samordnare. Inom stadsdelen arbetar vi utifrån resultatbaserad styrning.

Vi arbetar i moderna lokaler vid Lindhagensplan med tillgång till goda kommunikationer med närhet till Thorildsplans T-banestation och bussar.

Publiceringsdatum
2016-02-25

Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du dagligen att registrera, uppdatera data, hantera och koordinera förfrågningar. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att bestå av följande:
• Du kommer att ansvara för att registrera beslutade insatser i datorsystemet Optima Care.
• Stöd i administrativa frågor, vid planering och genomförande av det dagliga arbetet.
• Sammanställning och uppföljning av viss statistik och rapporter.
• Administration, planering, beredning, bevakning och uppföljning av ärenden och kontakt.
• Stöd vid användande av IT-hjälpmedel.
• Stöd i viss fakturahantering, hjälp för konteringar samt bevakning av kostnadsställets fakturor kontrollattesteras och beslutsattesteras i tid.
Du kommer att ha ett nära samarbete med andra administrativa assistenter, biståndshandläggare, enhetschefer, privata utförare och landstinget.
Enheten ställer krav på ett aktivt medarbetarskap vilket bland annat innebär att vara väl förtrogen med verksamhetens mål och förväntade resultat, ta eget ansvar för arbetsuppgifter och att delta i de förändringar som krävs för att nå målen.

Kvalifikationer
Lägst fullgjord gymnasieutbildning med inriktning mot administration.
Det krävs mycket goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som i skrift. Förmåga att kunna kommunicera på ett professionellt, trevligt och ansvarsfullt sätt.
Du bör behärska Stockholms stads dokumentationssystem Paraplyet och Wordpaketet. Du ska ha lätt för att lära dig att använda nya datorsystem.
Du måste trivas med såväl rutinarbete som ibland mer krävande uppgifter och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Det förutsätter flexibilitet och att du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande.
Du bör ha dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete.
Vi lägger stor vikt vid kompetens och lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Arbetstid: Dagtid. 39,50 timmar i veckan. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-04-01 Enligt överenskommelse. , upphör: 2016-12-31 .

Ersättning
Månadslön Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-13
Ange följande referens när du ansöker: A39482
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tero Tegel, Beställarchef 0850808410 tero.tegel@stockholm.se
Helena Stridfeldt, Biträdande enhetschef 0850808411 helena.stridfeldt@stockholm.se

Facklig kontakt
Rolf Nyström, Vision 0850808673 rolf.nystrom@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Biståndshandläggare.sekt 1 äldreomsorg

Adress
Stockholms stad, Biståndshandläggare.sekt 1 äldreomsorg
Box 49039
10028 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 76 10028 Stockholm

Jobbnummer
2690531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Biståndshandläggare.sekt 1 äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Biståndshandläggare.sekt 1 äldreomsorg: