Vikariat: Finanscontroller till NCC

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2011-04-09

Företaget
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för sina anställda.
NCC söker en ekonom som ska arbeta med finansiell redovisning och finanscontrolling. Tjänsten är ett föräldravikariat inom Koncernstab Finans med placering vid NCCs huvudkontor i Solna, Stockholm.
NCC Koncernstab Finans ansvarar för koncernens finansiella riskhantering, upplåning och likviditetsplanering samt utgör ett affärsstöd till koncernen i finansrelaterade frågor. Koncernstab Finans omfattar enheterna NCC Treasury, Structured Finance, Pensionsstiftelsen samt Finansiell kontroll och rapportering.
Om jobbet
Dina arbetsuppgifter är:
• deltagande i månads-, kvartals- samt helårsrapportering för NCC Treasury
• resultatanalys, budget- och prognosarbete
• framtagande av resultat, riskrapport och valutaexponering
• deltagande i framställandet av koncernens finansrapporter
• årsredovisningsarbete samt framtagande av styrelsematerial
• rapportering till myndighet
• att påverka utveckling av processer och arbetsmetoder
Möjligheter
På NCC Finans, som är en koncernövergripande funktion, erbjuds du en plats i en väl fungerande grupp med god stämning och stora möjligheter till utveckling och erfarenheter inom det finansiella området. Du ges möjligheten att få med dig fina referenser samt chansen till en fortsatt karriär inom NCC.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en civilekonomexamen eller motsvarande, gärna med inriktning redovisning och/eller finansiering. Du ska ha minst tre års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Ett krav är att du har goda kunskaper i Excel och PowerPoint och det är meriterande om du har erfarenhet av Lawson, Hyperium och/eller Twin. Du har även goda kunskaper i både svenska och engelska.
Personliga attribut
Du är en självgående och driven person som är noggrann, strukturerad och tycker om att arbeta med siffror. Du är samarbetsvillig och flexibel med god kommunikativ och social förmåga. Ödmjukhet, initiativförmåga och prestigelöshet värderas högt.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig från juni 2011 och 1,5 år framåt. Tillträde sker så snart som möjligt dock senast 2011-05-02 eftersom viss överlämning krävs. Du kommer att arbeta som uthyrd konsult via Hero AB.
Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flextid. Viss övertid förekommer i samband med bokslutsarbetet.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=111
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på 08-400 25 860 alternativt viktoria.berg@hero.se
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
899979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: