Vikariat Biståndsbedömare i Filipstad
Filipstads kommun / Administratörsjobb / Filipstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Filipstad,
Hällefors,
Nacka,
Munkfors,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Filipstads kommun i Filipstad Publiceringsdatum2023-01-31BeskrivningBiståndsenheten i Filipstad består av 5 handläggare som utreder enligt Socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Enheten leds av verksamhetschefen för Funktionsstöd.
Medarbetarna har tillsammans hög kompetens, bred erfarenhet och stort fokus på att sätta individens behov i centrum. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt, viss möjlighet att jobba hemifrån, tillgängligt ledarskap och härliga kollegor.
Biståndsenheten söker nu en ny kollega, då en av våra medarbetare kommer att vara tjänstledig till och med 230831, det finns eventuellt möjlighet till förlängning. Tjänsten är ett vikariat på heltid.
Dina arbetsuppgifterArbetet som biståndsbedömare innebär att göra kvalificerade utredningar, fatta och följa upp beslut enligt Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att genomföra samordnade individuella planer för att kunna ge en sammanhållen vård och omsorg med brukaren i centrum. Utredningar/beslut inom lagen om stöd och service (LSS) kan även förekomma. Vi är just ny inne i en spännande fas där vi testar en ny organisering och har även påbörjat att handlägga enligt IBIC.
KvalifikationerVi söker i första hand dig som är socionom, innehar examen inom social omsorg eller annan likvärdig högskoleutbildning som är adekvat för arbetsområdet. Arbetet kräver att du är väl förtrogen med främst Förvaltningslagen och Socialtjänstlagen. Utredningsarbete är meriterande, liksom kännedom om målgruppen äldre.
Som person har du en hög personlig mognad där du är trygg, stabil och trivs i en självgående roll, där du har lätt att ta egna initiativ. Du är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du bör ha en god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt, då biståndsbedömaren ständigt har kontakter med många olika samarbetspartners.
Du har vidare god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet med arbete i verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. Körkort B är ett krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
AnställningsvillkorVi tillämpar individuell lönesättning.
Frågor?
Välkommen att kontakta verksamhetschef Katarina Hammargren, telefon: 0590-61252, e-post:
katarina.hammargren@filipstad.se.
Rekrytering sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på
https://ffa.filipstad.se/Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på
https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad, med en avgång per timme i vardera riktningen).
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/214".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Filipstads kommun (org.nr 212000-1876)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Socialförvaltningen , Funktionsstöd
Kontakt Katarina Hammargren
0590-61100 Jobbnummer 7395294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.