Vikarerande Controller i Österåkers Kommun

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Arbetsplatsbeskrivning

En av våra nuvarande controllers går på föräldraledighet och vi söker därför en vikarierande controller. Du kommer att ingå i kommunens controllergrupp som rapporterar till kommunens ekonomichef. Controllergruppen består av 7 medarbetare med olika uppdrag gentemot olika förvaltningar inom kommunens verksamheter. Tjänstens placering är på kommunkontoret i Alceahuset i centrala Åkersberga.

Publiceringsdatum
2018-06-21

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som controller innebär ett arbete där fokus ligger på budget, bokslut, månadsrapportering, uppföljning och analys av den kommunala verksamheten . En stor del av tiden mellan rapporteringarna kommer att ägnas åt djupare analyser som ska ligga till grund för verksamheternas fortsatta utveckling. Vidare kommer du att agera som en stöd- och supportfunktion åt förvaltningschefer inom uppdragets verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomutbildning och erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Rollen innebär många interna kontakter vilket ställer höga krav på att du är kommunikativ och serviceinriktad. God förståelse för ekonomisk analys och förmåga att själv se samband samt att strukturera ditt arbete är nödvändigt för tjänsten. Engagemang och intresse för vår verksamhet är absolut avgörande när vi söker vår nya controller. Kunskaper i ekonomisystemet Agresso är meriterande.

Anställningens omfattning

100%

Anställningsform

Vikariat t.o.m. 2019-08-31, eventuell förlängning av vikariatet kan bli aktuellt.

Tillträde
Snarast

Sista ansökningsdag

9 juli 2018.

Som controller i Österåkers kommun får du en utmanande och intressant roll i en tillväxtkommun med framtidsvisioner. Österåkers kommun förespråkar balans i livet och erbjuder flexibla arbetstider samt goda anställningsvillkor.



Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Freme, Ekonomichef katarina.freme@osteraker.se 08-540 810 31
Erik Lanner Sandberg, Samordnande Controller 08-540 810 70

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga

Kontorsadress
Hackstavägen 22

Jobbnummer
4216833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: