Vik servicehandläggare till Servicekontoret i Nordstan, Göteborg
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Vi har inrättat ett servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Skatteverket och Kronofogdemyndigheten. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgarna och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet, ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera
• mycket god kunskap av informationssökning via IT
• goda kunskaper i svenska.
Meriterande är goda kunskaper i engelska och/eller ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde. Just nu ser vi gärna sökande med mycket goda kunskaper i polska och finska språken.
Anställningarna är tidsbegränsade.
Sista ansökningsdag är 16 februari 2010.
Sista ansökningsdatum: 2010-02-16
Publiceringsdatum2010-02-03Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktMalin Hestner, Sektionschef, 010-579 94 99
Bekim Hasani, SACO, 010-573 53 61
Monica Mattsson, ST, 010-573 63 23
Rigmor Skillmark, HR-konsult, 010-575 01 80
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 579053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.