Vik Kundtjänst- och Reklamations samordnare Norden

PostNord Logistics / Butikssäljarjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PostNord Logistics i Upplands Väsby, Järfälla, Solna, Stockholm, Huddinge eller i hela Sverige

PostNord Logistics söker Kundtjänst- och Reklamations- samordnare Norden . Tjänsten är ett 8-månaders vikariat på heltid. Placering är i Solna.

Produktion & processer har det övergripande processansvaret för produktion och reklamationer inom affärsområde PostNord Logistics. Enheten har till uppgift att minska reklamationskostnaderna, skapa trygghet och säkerhet, kunders gods och PostNord Logistics egendom. Enheten ska även samordna och utveckla gränsöverskridande kundtjänst och reklamationshantering för AO Logistik

Mångfald är en naturlig del av PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Vad innebär arbetet?
Att samordna och utveckla gränsöverskridande kundtjänst och reklamationshantering för AO Logistik genom att;

Föreslå kort- och långsiktiga mål
Initiera analyser för att identifiera förbättringar av reklamationsprocesserna
Initiera analyser för att identifiera förbättringar av rutiner i kundtjänst
Genomföra beslutade förändringar
Kravställa systemstöd för utveckling och uppföljning
Samordna och ansvara för kontinuerliga möten mellan kundtjänst- och reklamationsenheterna inom PostNord Logistics
Uppföljning av effektivitet och kvalitet
Förvalta och utveckla gemensamma instruktioner/regler/verktyg
Förvalta och utveckla processbeskrivningar
Representera enheten i affärsområdets- samt koncernens nätverk
Driva befintliga, alternativt etablera, samverkansforum för utveckling av kundtjänst- och reklamationsprocesser
Kravställare på system och processer
Säkerställa efterlevnad av koncernens regler och instruktioner

Att arbeta proaktivt och att bidra till utveckling och förändring av processerna för att stödja verksamheten i stort är en viktig del i denna roll. Att aktivt delta i nätverksarbete är också en del av ditt arbete.
Vem söker vi?

Vana vid att hantera produktionsprocesser
Stor erfarenhet av arbete med reklamationsprocesser och handläggning av reklamationer
Lång vana av hur rutiner och ansvar fungerar på en Kundtjänst
Vana att arbeta med processutveckling och processförbättringar
God ledarförmåga
Goda kunskaper i engelska
God förståelse av de skandinaviska språken

Vi söker dig som har stark integritet och ett etiskt förhållningssätt. Det är viktigt att du är analytisk, strukturerad, noggrann och har ett processorienterat förhållningssätt. Som person är du respektfull och lyhörd med en god kommunikativ förmåga. Du är också affärsmässig och resultatorienterad och har förmåga att självständigt driva ditt arbete.

Publiceringsdatum
2013-11-28

Kontaktperson för detta jobb
Chef för Quality, process and Coordinat, Gunilla Karlbom, tel 010-436 87 82

För fackliga kontaktpersoner se www.postnord.se/fackliga

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Karlbom 010-4365782

Företag
PostNord Logistics

Adress
PostNord Logistics
Terminalvägen 24
17173 Solna

Jobbnummer
1715170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PostNord Logistics

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PostNord Logistics: