Vi växer! Interim-/ rekryteringsansvarig!
Talents of Sweden / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Talents of Sweden i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg eller i
hela Sverige Lockas du av att bygga avdelningar, motivera andra då ska du vara en del av vår fortsatta tillväxtresa med att utmana den traditionella rekryterings- och konsultmarknaden? Vill du få möjligheten att bygga en spännande avdelning och i närtid coacha, utveckla och stärka andra medarbetare för att nå gemensamma mål? Då bör du kika mer på dina förutsättningar att ta en framträdande roll i vårt företag och skapa förutsättningar att bli marknadsledande inom interima positioner nischat mot ekonomer.
Vilka är vi?
Talents of Sweden blev utnämnda till ett av årets Superföretag 2018. Vi är den nya generationens rekryterings- och konsultföretag som genom vårt karriärnätverk av duktiga ekonomer attraherar och rekryterar ekonomer med passion för sitt jobb. Genom vårt annorlunda tänk sticker vi ut hakan, ifrågasätter och utmanar den traditionella rekryteringsmarknaden. Vi är ett ungt bolag med starka värderingar och sätter personers passion och mjuka värden i främsta rummet.
Vi levererar en förstklassig rekryteringsupplevelse av interima och permanenta positioner inom våra specialistområden ekonomi, bank och finans. Vi är karriärplattformen för de främsta ekonomerna och näringslivets nya sätt att finna dem.
Komplexa positioner kräver duktiga medarbetare
Vår rekryterings- och interimsavdelning växer och då vi är fokuserade på tillsättning av permanenta och interima positioner på specialist- och middle management nivå inom ekonomirelaterade yrken ställer detta krav på ett högst kompetent team. Du kommer i din roll arbeta som erfaren rekryterare mot konsultmarknaden inom våra verksamhetsområden med en egen leverans, kundansvar och samtidigt vara en teamleader för bolagets juniora medarbetare när vi växer. I din roll ingår även att ta ansvar över att bygga vår konsultavdelning, sätta processer, sitta med i vår ledningsgrupp och internrekrytering för fortsatt tillväxt. Utbildning och coaching genomförs med mottot att kollegorna får en utvecklingskurva få andra bolag kan erbjuda med målsättningen att de ska avancera till en mer senior roll i din avdelning.
Rekrytering av interima positioner är så mycket mer komplext än att bara tillsätta en position. Det krävs en förmåga att vara snabb, identifiera det riktiga behovet, ge råd och vägledning till chefer och beställare samt jobba med verktyg och metodik anpassad för dagens verklighet. Fingertoppskänslan kombinerat med ett i grunden starkt koncept och nytänkande metodik gör vår framgång. Genom ditt arbete med egna leveranser får du en fördjupad förståelse för nycklarna i vårt arbete, en kunskap och kompetens du har mycket nytta av i ditt ledarskap gentemot våra juniora medarbetare. Är du personen vi söker efter?
Vem är du som passar i vårt team?
Vi är intresserade av dig som har tidigare erfarenhet från rekrytering eller interims- /konsultlösningar, gärna inom ekonomirelaterade tjänster och som vill ta nästa kliv i din karriär. Du bör vara en naturlig glädjespridare med en förmåga att motivera andra. Du kommer få en brant utveckling både inom rekrytering, ditt eget ledarskap och kompetens relaterad till vår verksamhet.
Det viktigaste för oss är att din personlighet och dina värderingar stämmer överens med våra och företagets värdegrunder. För dig som blir en del av oss kommer detta bli startskottet på en oerhört spännande resa för dig.
Publiceringsdatum2019-06-12ArbetsuppgifterI denna roll hos oss kommer du arbeta med bland annat följande:
Ansvara för helhetsleveransen gentemot kunderAnsvara för kandidatleverans till flera av våra kunder, fokus ligger främst på konsulttillsättning av specialister inom vår nischAnalysera nya prospekts mot nya spännande tillväxtföretag och starka varumärkenDigitalisera och utveckla strukturer och arbetssätt för området interimFortsätta bygga vår konsultaffär och internrekrytering till våra ingångspositionerSköta hela försäljningsprocessen, leveransen och intervjuprocesser med potentiella kandidaterKartlägga nya kunder och kandidater för att skapa långsiktiga relationerUtbilda och coacha medarbetareSitta med i bolagets ledningsgrupp
Erbjudande
Som tillväxtföretag erbjuder vi dig en central plats i verksamheten där du får insikt i och en kunskapsutveckling även inom angränsande områden till din roll. Utöver att växa i din roll som rekryterare, affärskonsult och ledare bör du vara intresserad av att vara del i en verksamhet som förändrar hur marknaden, företag och duktiga ekonomer tänker vad gäller rekrytering. För rätt person som kommer in i detta skede av bolagets utveckling är möjligheterna stora. Du kommer få en stöttning av ett mindre team som hjälper till att attrahera de bästa ekonomikonsulterna på marknaden och även andra delar av processen som gör att du kan fokusera på det du gillar, dvs att skapa affärer och bygga smarta strategier!
Så ansöker duVi intervjuar intressanta kandidater löpande och anställningsstart är Q2-Q3 2019.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Andreas Alexander telefon 0736-48 16 23,
andreas.alexander@talentsofsweden.se eller Martin M Eriksson, telefon 0735-95 73 00,
martin.eriksson@talentsofsweden.seTalents of Sweden - Karriärplattformen för de mest eftertraktade ekonomerna | Näringslivets nya sätt att finna dem
Sökord: Rekrytering, Konsult, Interim, Rekryteringskonsult, Recruitment, Konsultchef, Key Account Manager, Account Manager, Försäljning, Affärskonsult, Headhunting, Search, Teamleader
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-15
Ange följande referens när du ansöker: tos580
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTalents of Sweden
AdressTalents of Sweden
Engelbrektsplan 2
11434 Stockholm
KontorsadressEngelbrektsplan 2
Jobbnummer 4830266
Observera att sista ansökningsdag har passerat.