Vi söker redovisningsekonom till kund i Örebro

AxÖ Consulting AB / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Vår kund i Örebro som befinner sig i ett expansivt läge söker en driven och handlingskraftig redovisningsekonom.

Tjänsten startar som ett konsultuppdrag för att sedan övergå i anställning hos vår kund.

Känner du dig träffad? Eller vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem gärna om tjänsten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen bestående av dig och en kollega som tillsammans ansvarar för den löpande redovisningen i koncernen liksom fakturahantering och likvida flöden. Förekommande arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring och avstämningar
- Kund och leverantörsreskontra
- Fakturering
- Månadsbokslut/resultatframtagning och rapportering till styrelsen
- Budgetering
- Framtagning av bokslutsunderlag till revisorer

Du arbetar i tätt samarbete med din ekonomikollega samt företagets platschefer och projektledare. Tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Örebro, men företaget finns representerat på 6 orter i Sverige och har totalt ca 100 anställda.

Vem söker vi?

För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande yrken. För att trivas i rollen som ekonom är du ansvarstagande och självständig som person och du hanterar att arbeta mot deadlines. Du är en prestigelös och flexibel kollega som hjälper till där det behövs för att driva arbetet och företaget framåt. Vidare har du en stor servicekänsla och ett intresse av och förståelse för affärsverksamheten "bakom" siffrorna. Arbetet på ekonomiavdelningen innebär en hel del dagliga kontakter internt och externt varför flytande svenska i tal och skrift är ett krav.

Information och ansökan

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef på AxÖ Consulting, Angelica Mäenpää på telefonnummer 076-636 61 75 eller via mejl, angelica.maenpaa@axoconsulting.se

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Tjänsten som är ett konsultuppdrag innebär en anställning hos AxÖ Consulting och uthyrning till vår kund under ca 6 månader innan tjänsten övergår i tillsvidaretjänst hos vår kund. Tjänsten är på heltid och med tillträde enligt överenskommelse.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Publiceringsdatum
2022-09-07

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/360".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
AxÖ Consulting

Kontakt
Angelica Mäenpää
0766366175

Jobbnummer
6958675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: