Vi söker OperativTerminalchef till Kerry Logistics
AB Söder & Co Consulting / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-04-01Om företagetPå Kerry Logistics arbetar vi med personliga och kundnära transport- och logistiklösningar. Vi erbjuder helhetslösningar där vi är med och bevakar från det att varorna börjar bli klara hos leverantör tills dess att de levereras till kund. Vi erbjuder transporttjänster inom sjö, flyg, väg, tåg och intermodala lösningar. Vi har en egen tullterminal och vårt utvecklingsarbete inom tull går i riktning mot steg två i AEO, certifiering av säkerhet och skydd. Vår lagerverksamhet tillhandahåller lagring, plock och pack samt lösningar för e-handel och distribution. Vi befinner oss i Viared Borås, är 48 anställda fördelat på 50% tjänstemän och 50% kollektivarbetare. Läs mer på
www.kerrylogisticssweden.seArbetsuppgifterI din roll som Operativ Terminalchef kommer du att leda och planera den dagliga driften av vår 3PL-verksamhet. Till din hjälp har du 5 st teamledare och du rapporterar direkt till vår VD.
I tjänsten ingår bl a:
• Leda och utveckla personal och teamledare för att skapa en bra organisation och ett gott samarbete.
• Leda och planera det dagliga arbetet på lagret.
• Bemanningsansvar samt leda och fördela arbetet med hjälp av respektive teamledare och vara proaktiv inför fördelning av personalstyrka.
• Hålla i avdelningsmöten.
• KPI-uppföljning.
• Rapportera avvikelser.
• Arbeta aktivt med kvalitet, produktivitet och effektiviseringar.
ProfilVi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll inom lager, logistik av att leda och utveckla personal som har gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå. Som person är du strukturerad, analytisk, lösningsfokuserad och flexibel i ditt arbetssätt. Det här jobbet passar dig som är lyhörd, kommunikativ och relationsskapande. Du är en god administratör och har vana av att arbeta i ett modernt affärssystem samt kommunicerar bra både i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett internationellt, modernt och spännande bolag!
Tjänsten är på heltid och tills vidare.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida:
www.soderco.seSista dag att ansöka är 2021-04-18
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringsansvarig Ninni Svahn på tel.0769-48 43 33.
Om företagetSöder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Söder & Co Consulting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4848".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107),
http://www.soderco.se/ Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Aktiebolaget Söder & Co Consulting
Jobbnummer 5667654
Observera att sista ansökningsdag har passerat.