Vi söker lönekonsulter till Konsultavdelningen

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Vi söker lönekonsulter till Konsultavdelningen

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 330 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad på enheten för lönekonsulter inom avdelningen för konsulttjänster i Stockholm. Konsultavdelningen består i dag av ca 45 medarbetare, varav 9 medarbetare arbetar på enheten för lönekonsulter. Avdelningens uppdrag är att leverera kvalificerade tjänster inom ekonomiadministration, elektronisk fakturahantering samt lönetjänster, främst mot mindre kundmyndigheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Arbetet som lönekonsult består av löneadministration, besvarande av ett brett spektra av frågor från våra kundmyndigheter, bl.a. rörande bestämmelser och avtal inom personalområdet och egenrapportering.

I arbetet som lönekonsult ingår att ha kontakt med personalfunktioner eller annan kontaktperson hos kundmyndigheterna samt i viss mån även andra statliga myndigheter. Vi arbetar i ett team, men du kommer att ha ett antal myndigheter som du ansvarar för blir ansvarig för genom löneprocessen.

Publiceringsdatum
2015-06-10

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasiekompetens
Arbetat med löneadministration inom staten
Arbetat i lönesystemet Palasso

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av avtalstolkning
Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen

Du bör ha följande förmågor:
Samarbetsförmåga och kundfokus
Utvecklingsorientrad
Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
Strukturerad och noggrann

Övrig information
Anställningen är 100 procent och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Stockholm
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Wallster, enhetschef, tel. 010-456 03 89. Fackliga kontakter Annika Andersson, ST, tel. 010-456 00 57, Martina Sterner, Saco-S, tel. 010-456 00 86, Håkan Alenius, SEKO, tel. 026-65 65 82.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 24 juni 2015 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Lönekonsult till konsultavdelningen i Stockholm samt Dnr 10432-2015/2511."

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-24
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Urban Wallster, Enhetschef 010-456 03 89 urban.wallster@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
DROTTNINGGATAN 29
11151 STOCKHOLM

Kontorsadress
DROTTNINGGATAN 29
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2331391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: