Vi söker HR- och löneadministratör

Granngården AB HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB HR-avdelningen i Malmö

Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 109 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv

Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 550 anställda. Omsättningen är cirka 1,8 miljarder kronor per år.

Publiceringsdatum
2016-05-20

Om tjänsten
Brinner du för området HR-adm./Lön? Då har vi en tjänst för dig!

Du kommer att ansvara för det dagliga arbetet i Granngårdens personal- och schemaläggningssystem Timeplan genom att bland annat stödja och utbilda och introducera butikschefer, hantera supportärenden och administrera systeminformation i detta.

Du kommer även att ansvara för den regelbundna kontakten med vår löneleverantör gällande löpande HR- och lönefrågor.

Bevaka tidsbegränsade anställningar, ersättningar, långtidsfrånvaro m m Rätta fellista efter lönekörning, analysera och rätta uppkomna fel Kontakt mot myndigheter, utforma intyg till anställda. Utveckla rutiner för HR-administration, t.ex. när anställningar startar, förändras och upphör. Sköta löpande HR-administration, t.ex. rapporter och statistik, jubilarer, avtalsförsäkringar och tjänstebilar.
Om dig

För att du ska trivas hos oss har du en eftergymnasial bakgrund inom personaladministration (t.ex. KY) eller motsvarande arbetserfarenhet. Du behöver ha arbetat 2-3 år inom schemaläggning/lön. Du har också mycket goda kunskaper i Excel. Har du även erfarenhet från detaljhandeln är detta meriterande.

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har en god servicekänsla och samarbetsförmåga. Du gillar detaljer men kan lyfta blicken och förstå helheten. Att du gillar siffror och är intresserad av IT-stöd inom HR är en självklarhet.

Utöver ovanstående egenskaper lägger vi stor vikt vid att samtliga medarbetare inom Granngården kan identifiera sig med och agera efter våra ledord:

Jordnära Engagerade Kundfokuserade Vinnare
Vi erbjuder:

Ett varierande arbete i en stimulerande miljö där du får friheten att utveckla din kompetens. Du får dessutom trevliga och inspirerande arbetskollegor!

Praktiskt om tjänsten och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid med start i mitten av augusti. Låter det intressant så välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 12 juni. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Anneth Dyberg HR-chef på Tel 040-31 32 08 eller mobil 076-1054727.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneth Dyberg

Företag
Granngården AB HR-avdelningen

Adress
Granngården AB HR-avdelningen
Box 8115
20041 Malmö

Kontorsadress
Vattenverksvägen 47

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2860026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB HR-avdelningen: