Vi söker en utvecklingsfokuserad kollega som registrator
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Bygg- och miljöförvaltningen i Kungsbacka kommun är i ett spännande skede, där vi går mot en digital och sammanhållen e-förvaltning som ska innehålla e-tjänster, elektronisk dokument- och ärendehantering samt e-arkiv med stark koppling till utvecklingen i kommunen i övrigt.
För att lyckas på vår resa så söker vi dig som vill vara med och bidra och hjälpa till i vår förflyttning.
Rollen som registrator hos oss
I denna roll bidrar du till en dela-kultur där vi tillsammans inspirerar, samarbetar och utmanar varandra för en rolig och utvecklande vardag.
Som registrator hos oss ansvarar du för att upprätthålla, utveckla och säkerställa en effektiv och rättssäker diarieföring samt bedömer och hanterar allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk. Du är en viktig del i vår informationshantering och våra dokuments livscykler och arbetar i nära samarbete med vår arkivarie. Som registrator är du en del i arbetsgruppen som ansvarar för förvaltningens diarieplaner, samt uppdatering och uppföljning av dokumenthanteringsplanerna.
Du ger stöd och vägledning till förvaltningens chefer och medarbetare inom området och du ansvarar även för utbildningsinsatser och att relevant information inom området finns tillgängligt. Du deltar i arkivvård och gallring av arkiv tillsammans med kollegor samt representerar förvaltningen i kommungemensamma forum och projekt inom dina områden.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att:
- registrera inkomna handlingar
- på begäran lämna ut allmänna handlingar
- hantera överklaganden
- remisshantering
- hantera inkomna skrivelser
- expediering av beslut
I din roll ansvarar du för att svara på frågor från allmänheten och från kollegor inom förvaltningen. Posthantering kan förekomma.
Publiceringsdatum2021-12-27ProfilDu ser möjlighet till utveckling och är en viktig del i vår fortsätta arbete mot en e-förvaltning. Vi vill att du bidrar i att se hur vi kan använda digitaliseringen som ett hjälpmedel i vår resa i att förflytta oss.
Som person är du nyfiken, lyhörd, noggrann och handlingskraftig. Du är genuint intresserad av att skapa och vårda goda relationer, med en vilja att göra skillnad för dem vi är till för. Du driver ditt arbete framåt och levererar resultat samt prioriterar uppgifter på ett systematiskt sätt. Vi ser att du kan anta ett kritiskt perspektiv i sakfrågor, i syfte att förutse samband mellan orsak och verkan.
För oss är det en självklarhet att du har en positiv inställning till förändringar och på ett kreativt vis vill komma med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För tjänsten ska du ha en relevant avslutad akademisk utbildning inom tex. offentlig förvaltning, ekonomi, arkiv och informationsvetenskap eller juridik. Vi ser gärna att du har praktisk vana av att tillämpa aktuella lagrum inom området, så som kommunallagen, förvaltningslagen, arkivlagen och offentlighets- och sekretesslagen.
Har du arbetat med processkartläggning och har erfarenhet av att digitalisera och automatisera processer är det meriterande. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från en politiskt styrd verksamhet. Du behärskar svenska språket i tal och skrift.
Mer om oss på Verksamhetsstöd
Som registrator tillhör du enheten Verksamhetsstöd, som har i uppdrag att stödja förvaltningens stödprocesser på olika sätt. På avdelningen arbetar registratorer, nämndsekreterare, systemförvaltare, arkivarie och administratör. Tillsammans så skapar vi effektiva och rättssäkra stödprocesser. Vi är engagerade och regelkunniga problemlösare och vi är där kunden behöver oss.
Din arbetsplats finns med cirka två minuters promenadavstånd från Kungsbacka resecentrum. Stadshuset är nyrenoverat för en aktivitetsbaserad miljö.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här:
https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast söndag 16 januari. Intervjuer är planerade den 21 och den 24 januari.
I den här ansökningsprocessen kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan, vilket innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna används som del i urval.
Om oss på Bygg och Miljöförvaltningen
Bygg- och miljöförvaltningen består av avdelningarna Bygglov, Geodata, Miljö- och hälsoskydd och Verksamhetsstöd. Totalt är vi ett 100-tal medarbetare som ger service till invånare och företagare vid byggnation samt inom miljö och hälsa. Vårt uppdrag är kort och gott att säkerställa en god samhällsbyggnad och vi som jobbar här är engagerade, regelkunniga problemlösare.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungsbacka kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/967".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungsbacka kommun (org.nr 212000-1256)
Kontakt Verksamhetschef Helena Borgström
0300- 83 74 47 Jobbnummer 6211251
Observera att sista ansökningsdag har passerat.