Vi söker en medarbetare till MyCustomsDesk
KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Strömstad,
Munkedal,
Eda,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.
Vi söker en medarbetare till MyCustomsDesk
MyCustomsDesk är en kundsupport inom KGH Customs Services som erbjuder rådgivning och support i framför allt tull- och momsrelaterade frågor.
Avdelningen sköter också momsredovisning, skatterapportering och intrastatrapportering åt kunder som vi har avtal med. Till denna del av verksamheten söker vi nu en medarbetare. Tjänsten är ett vikariat för mammaledighet.
Eftersom tjänsten i första hand gäller momsredovisning, skatterapportering och intrastatrapportering ser vi gärna att du har erfarenhet av moms- och skatterapportering. Men har du dessutom tullkunskap, så är det såklart meriterande.
Våra kunder finns främst i Norden, men vi har även globala kunder. Mycket av kommunikationen sker på skandinaviska språk och på engelska, det är därför viktigt att vi kommunicerar på ett affärsmässigt sätt i tal och skrift, både i svenska och i engelska.
Vi söker dig som
- Är noggrann, ansvarstagande och självgående
- Har god kunskap och erfarenhet av momsredovisning och skatterapportering
- Har en positiv inställning, och en väl utvecklad känsla för service
- Har lätt för att kommunicera på ett affärsmässigt sätt i både tal och skrift och på både svenska och engelska
- På ett enklare sätt kan beskriva det som i regelverk och lagtexter många gånger upplevs som komplicerat
Vikariatet är på 18 månader, med möjlighet till förlängning.
Intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
2020 fick KGH utmärkelsen Årets karriärföretag i Sverige, vilket gör oss både stolta och ödmjuka samt inte minst visar vikten av vårt målmedvetna arbete att utveckla vårt företag och oss alla.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What's yours?
Varaktighet, arbetstid
Vardagar 08:00-16:30. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
Publiceringsdatum2021-02-26ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKgh Customs Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)
Arbetsplats KGH Customs Services
Jobbnummer 5598502
Observera att sista ansökningsdag har passerat.