Vi söker en Kvalitetssamordnare
Trollhättan Energi AB / Organisationsutvecklarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättan Energi AB i Trollhättan Ett hållbart och enkelt vardagsliv är Trollhättan Energis vision och ledstjärna. Trollhättans ambition är att växa och bli 70 000 Trollhättebor år 2030 vilket omfattar oss i allra högsta grad. En viktig del av visionen är att alla våra tjänster och produkter, liksom produktion och transporter, blir långsiktigt hållbara och anpassade till en växande stad. Genom vår verksamhet är vi med och bidrar till globala mål för hållbar utveckling.
Idag är vi omkring 185 anställda och har en omsättning på omkring 550 miljoner kronor. Vi ansvarar för elnät, fjärrvärmenät, avfall och återvinning, vatten- och avloppsnät samt stadsnät. Dessutom producerar och säljer vi förnybar el, biogas samt fjärrvärme; producerar dricksvatten och renar avloppsvatten. Vi säljer också solcellspaket och är drivande i Trollhättans uppbyggnad av en laddinfrastruktur för elbilar.
Vi vill att vårt arbete gör skillnad för Trollhätteborna och världen runt omkring oss. För att nå bästa resultat samarbetar vi gärna med andra. Omtanken om kunderna och varandra är genuin. Vi känner ansvar för att göra vardagslivet enklare och roligare - och skapa nya möjligheter för människor och företag i Trollhättan.
Går du igång på ledningssystem och sånt?
Då vill vi kvalitetssäkra dig.
För att bli ännu mer vassa på vårt målarbete behöver vi säkra upp vårt kvalitetsarbete med en kvalitetssamordnare. Under flera år har Trollhättan Energi varit inne i expansivt skede. Nu behöver vi stärka upp med någon som vill bidra till att utveckla och samordna vårt affärstödjande arbete med framförallt kvalitets- och ledningssystem, upphandlingar och hållbarhetsfrågor. Tycker du det låter spännande? Då vill vi gärna undersöka dina kvalitéer.
Om jobbet
Vi söker dig som har ett intresse för energibranschen och erfarenhet från att driva, utveckla och handlägga uppdrag inom området "kvalitet". Hos oss är begreppet kvalitet brett och innefattar samordning av bolagets hållbarhetsarbete, ledningssystem och delansvar för upphandlingar. Så har du en bred erfarenhet och dessutom från flera av dessa områden är det ett stort plus.
Du kommer att vara anställd inom avdelningen HR/Kvalitet som ansvarar för de klassiska HR-processerna och att tillhörande lagstiftning följs, för bolagets upphandlingar, kvalitets- och ledningssystem samt hållbarhetsarbete. Du ingår i ett team med 6 medarbetare och rapporterar till HR-och kvalitetschefen. Du är en del av bolagets lednings- och verksamhetsstöd. I teamet finns idag en driven medarbetare som kommer att vara din närmaste kollega. Därutöver finns 3 medarbetare inom HR samt 1 fastighetsansvarig.
Publiceringsdatum2020-06-26Dina arbetsuppgifterDu kommer ansvara för och samordna uppdrag inom områdena Kvalitet, Hållbarhet och Upphandling:
- Vårt bolagsgemensamma ledningssystem. Här drivs arbetet med din närmaste kollega men även med andra inom den Administrativa avdelningen
- Bolagsövergripande kvalitetsledning där olika stödsystem utgör en del, såsom handläggning av exempelvis lagbevakning, körjournaler, uppföljning
- Inom hållbarhet finns arbete både kopplat till verksamhet och till medarbetare. För vår verksamhet handlar det om att samordna och styra bolagets hållbarhetsarbete med fokus på miljöfrågor. Det finns ett uppdrag inom funktionen att samordna och utveckla arbetet med skyddskommitté och kemikaliehantering inom bolaget. En årlig hållbarhetsrapport tas fram som tydligt ska visa på resultatet av våra satsningar.
- Genomförande och samordning av upphandlingar av exempelvis varor och tjänster. Inom funktionens uppdrag finns även arbete med entreprenadupphandlingar
Vi söker dig som har
- Relevant examen från högskola/universitet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Några års yrkeserfarenhet av samordning/utveckling inom relevanta områden
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska
- B-Körkort
Det är meriterande om du har
- kunskaper om och erfarenhet av kvalitetsarbete
- kunskaper om LOU och erfarenhet av upphandling
- kunskaper om miljö och erfarenhet av hållbarhetsarbete
Dina personliga egenskaperDu behöver vara initiativrik och proaktiv men samtidigt lyhörd. Du har ett starkt driv och kan arbeta både självständigt och i team. Du är kvalitetsmedveten, har ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt, är strukturerad och har förmåga att skapa förtroende. Du är lugn och lösningsorienterad, med en god förmåga att planera och prioritera. Det är viktigt att kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och att slutföra dem på utsatt tid.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror starkt på att människor i all dess underbara former bidrar till en skönare arbetsplats, att vi utvecklas och kan göra bättre saker för fler Trollhättebor. Därför strävar vi efter en arbetsplats med stor mångfald.
Vi erbjuder bland annat
- Ett jobb där du påverkar Trollhättebornas vardag - varje dag. Tillsammans med oss bidrar du till att utveckla Trollhättan (med omnejd) till en bättre plats och till morgondagens hållbara och klimatsmarta samhälle
- Ett härligt gäng - vi är omkring 20 anställda på Verksamhetsområde Administration, som innefattar avdelningarna HR/kvalitet, IT/Säkerhet och Ekonomi
- En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder
- Ett medelstort företag som växer så det knakar, men där spannet mellan beslut och handling är kort
- Möjlighet till flexibel arbetstid
- Aktivt arbetsmiljö-/hälsoarbete
- Möjlighet till biogas- eller elbil (personalbil via löneväxling)
- Friskvårdsbidrag
Ansökningsförfarande
När du söker tjänsten använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. För att komma direk till ansökningsformuläret klicka på Skicka ansökan.
Har du frågor om ansökningsförfarandet kontakta gärna: Carina Gunnarsson, ProTalent, tfn 0760-400210. Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta gärna: Gunilla Samuelsson, Administrativ chef/vice VD, tfn 0520-49 75 81.
Sista dag att ansöka är 2020-08-24.
Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrollhättan Energi AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/9".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trollhättan Energi AB (org.nr 556194-6921)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Administration
Jobbnummer 5277682
Observera att sista ansökningsdag har passerat.