Vi söker en driven operativ chef inom personlig assistans

Aleris Rehab Station Stockholm AB / Sjukvårdschefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Rehab Station Stockholm AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Välkommen till Aleris Rehab Station. Vi bedriver kvalificerad neurologiska rehabilitering och personlig assistans i moderna lokaler som ligger vackert belägna mitt i Hagaparken i Frösundavik, närhet till såväl kommunikationer som ett dopp i Brunnsviken på lunchen.

Vår verksamhet bygger på den kunskap och erfarenhet som vi har efter att ha bedrivit neurologisk rehabilitering sedan 1987. Vi har en omfattande forskning och utbildningsverksamhet. Från och med 1 april 2023 ingår vi i Region Stockholm som en av fyra enheter i Sverige som utförare av Nationell Högspecialiserad Vård (NHV) för ryggmärgsskador där Rehab Station är en av utförarna inom Regionen.

Just nu rekryterar vi en operativ chef som vill vara med att driva, utveckla och ta vår assistans ytterligare steg framåt.

Om Aleris Rehab Station Personlig Assistans

Rehab Station Assistans är en välskött och nischad assistansverksamhet som har funnits sedan 2010. dessa år har vi byggt upp en stark verksamhet som kan verka brobyggande från rehabilitering ut i livet igen med vårt assistansstöd. Vi satsar på våra medarbetare och våra assistenter är väl rustade med gedigen kompetens inom neurologiska skador, för medarbetaren och kundens trygghet. Vi anordnar idag assistans för ca 50 kunder som finns i Stockholms län och i övriga Mälardalsregionen.

Om den aktuella tjänsten

I din roll kommer du ha en stor självständighet att tillsammans med teamet leda och utveckla verksamheten. Skapa förutsättningar för att bedriva en hållbar assistans med god kvalité till våra kunder och bra arbetsmiljö för våra medarbetare. Du ingår i en chefsgrupp tillsammans med andra operativa chefer inom verksamheterna och har nära samarbete med stödpersoner i företaget och i dess ledningsgrupp.

Dina Arbetsuppgifter
Du leder det dagliga arbetet och har ansvar för assistansverksamheten. I detta ingår bland annat:

• Ansvar för medarbetare, ekonomi, marknad och samt verksamhetsutveckling.
• Ansvara för kvalitetssäkring gällande assistansens utformning, kundnöjdhet med mera.
• Leda och fördela arbetsgruppen. Den omfattar idag 11 medarbetare som består av teamchefer, bemanningsassistenter och administratör.

Publiceringsdatum
2023-10-06

Bakgrund
ser fram emot att träffa kandidater med en mångfald av erfarenheter och kompetenser. För att vara lämplig för denna roll söker vi dig som har:

• Relevant högskoleutbildning inom hälso- & sjukvård eller vård & omsorg, samt uppfyller kraven i Socialstyrelsens föreskrifter.
• Du har några års chefs- och ledarerfarenhet.
• Lätt för att ta till sig och lära sig nya IT-system.

Det är meriterande men inget krav om:

• Du har ledarerfarenhet från området personlig assistans eller liknande uppdrag inom vård & omsorg.
• Du har responderat med myndigheter och författat styrdokument mm, eller har ett intresse för det.
• Erfarenhet av att arbeta med marknadsföring på något sätt, då det ingår i tjänsten att sälja in Rehab Station Assistans både internt och externt

Om dig

Vi tror att vår nästa stjärna inom denna roll kan känna igen sig i följande:

• Positiv och har en förmåga att inspirera och motivera sin enhet
• Handlingskraftig och lösningsorienterad
• Har en förmåga att se helheten och analysera komplexa situationer
• Noggrann och affärsmässig i sitt arbete
• Nyfiken och vill ständigt utvecklas och förbättras som ledare
• Delar våra värderingar - ansvarsfullt, enkelt och innovativt

Anställningstyp/arbetstider
Arbetstiden är förlagd till vardagar dagtid. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse.
6 månader provanställning tillämpas.

Vi erbjuder

• Härliga chefskollegor och du blir chef för drivna teamchefer
• Friskvårdsbidrag om 3 500 kronor per år
• Möjlighet till interna och externa utbildningar inom bland annat ledarskap
• Tillgång till gym i huset innan och efter kontorstid
• Förmånsportal via Söderberg och Partners
• sjukvård upp till högkostnadsskyddet
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns

Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss.

Titta gärna in på Aleris Rehab Stations Instagram eller Facebook för att se bilder från verksamheten! Möt några av våra specialister inom Aleris i den här filmen!

För mer information om tjänsten kontakta: Annika Törnsten Verksamhetschef 08-555 441 72 eller Lihini Wijesinghe HR Business Partner tel 070-480 26 45

Läs gärna mer om oss på: www.aleris.se

Välkommen med din ansökan!

Senaste ansökningsdag: 2023-11-06. Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen.

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

• --------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aleris Rehab Station Stockholm AB (org.nr 556284-9421)

Arbetsplats
Aleris Rehab Station - Assistans

Jobbnummer
8172278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Rehab Station Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Rehab Station Stockholm AB: