Vi söker en Administratör - löner och diariehantering

Stödavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stödavdelningen i Norrköping, Linköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa en säkrare vardag för dina medmänniskor? Hos oss får du ett jobb där du träffar många människor, vuxna som barn. I många fall har du möjlighet att göra verklig skillnad och vara till stor hjälp, både för företag och enskilda människor.

Räddningstjänsten Östra Götaland är ett kommunalförbund som har fem medlemmar: Linköpings, Norrköpings, Söderköpings, Valdemarsviks och Åtvidabergs kommuner. Vi har cirka 450 medarbetare. De vanligaste yrkena hos oss är brandman, brandingenjör och räddningsperson i beredskap, RIB (deltidsbrandman). Vi är även ett fantastiskt gäng tekniker, mekaniker, utbildare och administratörer av olika slag. Tillsammans är vi starka och framgångsrika i vårt arbete som handlar om att rädda människor, egendom och miljö vid olyckor och kriser i samhället, men lika mycket om att öka säkerhet och förebygga så att olyckor inte behöver hända. En av våra viktigaste uppgifter är att bidra till att höja människors egen kunskap och förmåga så att var och en kan skapa sin egen säkerhet i vardagen. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats i ständig utveckling, där vi jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för både kvinnor och män.



Nu söker vi en administratör till vår stödorganisation där ca 10 personer arbetar tillsammans med service och tjänster inom, ekonomi, lön, personal och administration.

Tjänsten är placerad i Norrköping eller Linköping.

Publiceringsdatum
2017-10-12

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du främst att arbeta med löpande löneadministration samt diariehantering. Vi uppskattar att fördelningen mellan dessa båda arbetsuppgifter blir ca 50/50. Du hanterar självständigt hela löneprocessen för våra heltidsanställda tjänstemän, kollektivavtalsanställda samt våra deltidsbrandmän. Du kommer även i viss mån att hantera reseräkningar och ansvara för personaladministration i samband med nyanställningar och avslutning av anställningar.

Administratören har en central spindeln-i-nätet-roll för övriga medarbetare och förväntas kunna svara på vanligt förekommande frågor från medarbetare gällande lön, ersättningsnivåer, sjukskrivningsregler med mera.

Kvalifikationer
Du har en relevant gymnasial utbildning. Har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom personal- och lönehantering är detta meriterande.

Vidare har du erfarenhet av löneadministration och gärna också av diariehantering. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kollektivavtalstolkning från Allmänna bestämmelser, Bilaga E och RiB-avtalet. Din datorvana är god (officepaketet) och du har goda svenskkunskaper i tal och skrift samt körkort med behörighet B.

Som person relaterar du smidigt till andra människor och har lätt för att samarbeta. Samtidigt är du självgående i ditt arbete och driver självständigt dina processer vidare. Du är strukturerad och noggrann och vill alltid leverera med hög kvalitet. Du har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter och drivs av en vilja att ge god service och ha ett gott bemötande mot människor i din omgivning.

Välkommen med din ansökan!



Övrig information
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen). Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingela Wik Carlsson, Chef Stödorg./Personalchef 010-480 40 11
Carolina Käll, HR-generalist 010-480 42 21, för frågor om rekryteringsprocessen

Företag
Stödavdelningen

Adress
Stödavdelningen
ALBREKTSVÄGEN 150
60239 Norrköping

Kontorsadress
ALBREKTSVÄGEN 150

Jobbnummer
3747600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stödavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stödavdelningen: