Vi söker en administrativ assistent till ambulansverksamheten!
Region Jämtland Härjedalen / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Strömsund eller i
hela Sverige I Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid.
God hälsa och positiv livsmiljö är nyckelorden i Region Jämtland Härjedalens vision. Som medarbetare hos oss samverkar du med många olika yrkeskategorier med spets- och bred kompetens. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Ambulanssjukvården i Jämtland/Härjedalen består av 11 ambulansstationer och en helikopterbas. Länet har 12 dygnsbemannade ambulanser och en dygnsbemannad helikopter. Under vintersäsongen utökas antalet ambulanser med två säsongsbilar placerade i Åre och Vemdalen. Idag bedrivs avancerad sjukvård i ambulanserna och stora möjligheter att starta medicinsk behandling redan på hämtplats. Ambulanshelikoptern är ett komplement till vägambulanserna, den ingår i Division Kirurgi.
Är du redo för denna utmaning och arbetsmöjlighet? Välkommen till en spännande och starkt utvecklande region som har siktet inställt på framtiden!
Publiceringsdatum2023-03-29ArbetsuppgifterVi söker nu en bemanningsassistent med bemannings- och schemauppdrag som kommer att vara placerad på akutmottagningens avdelning. I rollen arbetar du dagligen med att stötta enhetscheferna och medarbetarna med personal- och schemaplanering. Du kommer att arbeta med att lösa så väl akut bemanning som långsiktig schemaplanering och att bemanna ambulansstationer vid underbemanning från ambulansverksamhetens resursenhet.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att, på delegation av chef, bygga scheman vid nyanställning, skriva tillsättningsbeslut, fastställa och avslå frånvaro, se över ledigheter och ersättningsnivåer. Men även att vara ett stöd för medarbetarna i schemafrågor, schemaläggning och rådgivning i Heroma självservice.
Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete i nära samarbete med övriga schemaansvariga, medarbetare och enhetschefer.
KvalifikationerVi söker dig med en administrativ gymnasieutbildning, undersköterskeutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i personaladministrativa system där Heroma är meriterande. Du bör ha god datavana och en positiv inställning till digitala verktyg. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov, har förmåga att se helheten i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/301/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)
Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen
Kontakt Verksamhetschef ambulans
Britt-Marie Stolth
britt-marie.stolth@regionjh.se Jobbnummer 7602119
Observera att sista ansökningsdag har passerat.