Vi söker Ekonomiassistent, Leverantörskontra till Upplands-Väsby

The We Select Company AB / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Härjedalskök har utvecklat ett unikt koncept för köksförnyelse på befintlig stomme.
Vi erbjuder våra kunder konsultation och rådgivning i hemmet.
Genom vår tydliga omnikanalsposition befinner sig bolaget i mycket starkt tillväxt. HärjedalsKök genomgår just nu också en omfattande process med att uppdatera ekonomisystem och processer för att ytterligare utveckla bolaget.
I rollen som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontran är du en viktig kugge i att skapa smidiga och robusta flöden där både våra kunder och interna beslutsfattare får snabb och korrekt information.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent ansvarar du, för leverantörsreskontran i några av företagen inom koncernen.
Du ansvarar bland annat för ankomstregistrering samt kontroll, val av kostnadsställe och bokföringen av leverantörsfakturorna är korrekt.
I din roll säkerställer du att fakturorna blir attesterade av rätt personer enligt attestinstruktionen.
Du ansvarar för digitaliseringen av leverantörsfakturor, i första hand e-fakturor, i andra hand pdf fakturor via mail och i tredje hand pappersfakturor som ankommer och arkiveras. Du ska aktivt jobba för att fakturaflödet ska ske via e-fakturor.
Du tar även hand om utåtgående betalningar i enlighet med finanspolicys samt stämmer av leverantörsskulder för att säkerställa att alla räkningar och betalningar redovisas och bokförs.
Vidare är du med och underlättar i betalning av fakturor som betalas genom fakturapåminnelser i kontakt med kund. Slutligen är du även med och tar fram rapporter om status gällande leverantörsskulder.
Övriga ansvarsområden:
o Ansvarig för uppföljning samt kontroll av företagets alla hyresavtal, indexhöjningar, adressändringar och föredelning av lokalkostnader mellan sälj/lev osv.
o Arkivering av alla avtal både digitalt samt fysiskt.
o Uppläggning av nya resultatenheter, kostnadsbärare mm i ekonomisystem samt
o Ansvarig för att information om förändringar kommer till administrationens/fabrikens kännedom.
o Kontroll av samlingsfaktura avseende fordon.
o Samla in och sammanställa kvitton till de digitala betalkorten samt kreditkort.
o Framtagning av vissa underlag till löneavdelningen
o Lägga upp automatkonteringar & attestanter

Publiceringsdatum
2022-01-20

Kompetenser
• Avslutad gymnasial utbildning
• Några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent där du arbetat med leverantörsreskontra
• Goda dator och systemkunskaper
• Grundkunskaper i bokföring och redovisningsprinciper
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Kan börja omgående

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
The We Select Company AB
Kanalvägen 10A
19461 UPPLANDS VÄSBY

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The We Select Company AB (org.nr 556841-1671), https://harjedalskok.se/
Kanalvägen 10A (visa karta)
194 61  UPPLANDS VÄSBY

Arbetsplats
HärjedalsKök

Jobbnummer
6267935

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The We Select Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The We Select Company AB: