Vetenskapsrådet söker biträdande enhetschef
Vetenskapsrådet / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vetenskapsrådet i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vetenskapsrådet arbetar för att ge bra förutsättningar för forskare. Vi är Sveriges största statliga forskningsfinansiär och ger stöd till forskning inom alla vetenskapsområden. Vi är rådgivare till regeringen, samordnar och utvecklar kommunikation om forskningens betydelse, resultat och villkor. Vi har ett övergripande ansvar för forskningsinfrastruktur av nationellt intresse och verkar för internationellt forskningssamarbete. Hos oss arbetar omkring 200 medarbetare i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm och Göteborg. Är du intresserad av forskning, samhällsfrågor och politik? Bli en av oss! Att jobba på Vetenskapsrådet är att bidra till samhällsutvecklingen.
Enheten för IT och ekonomi vid förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetens stöd inom IT och ekonomiområdet. Den nyligen bildade it- och ekonomienheten består av ca 15 medarbetare, ett tiotal personer i objektverksamheten och en betydande del placerad hos olika it-leverantörer. Inom it-funktionen får man vara med om en spännande utvecklingsresa som bl.a. består av en ökad digitaliseringstakt, nya förvaltningsobjekt, växande samverkan med andra myndigheter och en ny förvaltningsstyrning baserad på PM3.
Publiceringsdatum2018-06-20Dina arbetsuppgifterDitt arbete som biträdande enhetschef innefattar samordnande och koordinerande roll för enhetens IT-del inklusive arbetsledning av IT-personalen för närvarande 8 personer. Du kommer också att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och arbeta nära enhetschefen. I rollen ingår att se över nuvarande arbetsprocesser inom IT-området i nära samarbete med enhetschefen samt att genomlysa diverse interna processer.
KvalifikationerDu har en akademisk examen inom relevant område eller motsvarande kunskaper. Du har minst 5 års erfarenhet av att arbetsleda en grupp inom IT-området. Du har vana av att förhandla med IT-leverantörer samt förmågan att se IT verksamheten ur ett helhetsperspektiv.
Du är noggrann, har servicekänsla och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är nytänkande och lösningsorienterad, har mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Som person är du engagerande och resultatorienterad, du är duktigt på att skapa relationer och utveckla och upprätthålla goda samarbeten med omdöme och stor integritet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Administrativ skicklighet, service och effektivitet är viktiga delar i arbetet.
Anställningen
Befattningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, placerad vid It och ekonomienheten.
Mer information
Märk din ansökan med dnr 2.2.1- 2018-6360. Du söker genom vårt e-rekryteringssystem som du når genom knappen "Ansök" på
www.vr.se under Lediga jobb och vi vill ha din ansökan senast 2018-07-04.
För ytterligare upplysningar kontakta enhetschef Fredrik Gunnarsson, på tfn 08-546 44 209. Har du personalfrågor kontaktar du HR-specialisten Gunilla Laninge tfn 08-546 44 015. Facklig företrädare är Viking Meissl (ST), tfn 08-546 44 235 och Catarina Sahlberg (SACO), tfn 08-546 44 314.
Vetenskapsrådet erbjuder en attraktiv arbetsplats i centrala Stockholm som strävar efter att vara fri från diskriminering, att uppnå ökad mångfald och ge alla lika möjligheter.
Inför rekryteringsarbetet har Vetenskapsrådet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVetenskapsrådet
AdressVetenskapsrådet
Box 1035
101 38 Stockholm
10138 Stockholm
KontorsadressBox 1035
101 38 Stockholm
Jobbnummer 4215086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.