Verksamhetsutvecklare/utredningssekreterare

Kalmar kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret i Kalmar

Kalmar är en växande stad med ett modernt universitet. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till rekreation, naturupplevelser och en lång kust. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel, evenemang och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 5 500 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. juridik, förhandling, utbildning, kommunikation, arbetsrätt, redovisning och arbetsmiljöfrågor.




Publiceringsdatum
2018-11-14

Arbetsuppgifter
Vill du ha stor variation på dina arbetsuppgifter?
Söker du ett arbete där du periodvis kommer att fungera som spindeln i nätet?
Vill du arbeta i en kommun i stark utveckling?
Då är det här jobbet för dig!

Du kommer att vara anställd på kommunledningskontoret, en av åtta förvaltningar, och vara direkt underställd kommundirektören. Uppskattningsvis består arbetet av olika samordningsuppgifter på 50 % och utredningsuppdrag på 50 %.

I arbetsuppgifterna kommer bland annat följande att ingå:
• Genomföra olika övergripande utredningar, kartläggningar och processgenomgångar.
• Projektledning för avgränsade utvecklingsprojekt.
• Samordning av möten som till exempel utskottet för integration och arbetsmarknad, kommunens förvaltningschefsgrupp, IT-styrgruppen, plan- och investeringsberedningen, beredningsgruppen för arbete och välfärd samt koncernövergripande strategigrupp.
• I samordningsuppdragen ingår bland annat att ansvara för dagordning, kallelse med tillhörande underlag samt att skriva mötesanteckningar.
• Att vara föredragande i olika sammanhang.
• Ta fram underlag i form av brev, tjänsteskrivelser, utredningar, rapporter, bildspel och underlag åt kommundirektören.
• Diverse övrig administration åt kommundirektören, staben och den koncernövergripande strategigruppen.



Kvalifikationer
Du har en högskole-/universitetsutbildning med administrativ och/eller ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Du har kunskap om hur en kommun styrs och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• Du har flera års erfarenhet av utredningsarbete, god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet.
• Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och du har lätt för att formulera dig i tal och i skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person har du en mycket hög integritet och en hög servicenivå. Du är noga med att hålla uppsatta tidsgränser och du är kvalitetsmedveten. Du tar stort ansvar, inte bara för dina egna uppgifter utan för att helheten ska fungera.
Du är tydlig, noggrann och strukturerad: du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har ett analytiskt förhållningssätt och är van vid att arbeta självständigt men har samtidigt lätt för att samarbeta med andra.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextidsavtal Normalarbetstid är måndag till fredag kl. 7.30 - 16.15 Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse dock helst senast 1 april 2019.

Ersättning
Enligt avtal.
FÖRMÅNER
I Kalmar kommun har du möjlighet att leasa en miljöbil mot bruttolöneavdrag liksom att växla lön mot pensionsavsättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-03
Ange följande referens när du ansöker: A827953
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Andersson 0480-45 75 20

Företag
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret
Box 611
39126 Kalmar

Kontorsadress
Östra Sjögatan 18 39126 Kalmar

Jobbnummer
4458111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret: