Verksamhetsutvecklare till Sandvikenhus AB

Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB i Sandviken

Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark. Därutöver ansvarar vi även för drift, skötsel och reparationer av Sandvikens kommuns fastigheter.
Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag, ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år.
Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor.




Publiceringsdatum
2022-05-16

Arbetsuppgifter
Tjänsten, som är ny hos oss, innebär att du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling inom olika områden men med tyngdpunkt på kvalitet och hållbarhet. I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du att leda och driva arbetet i projektform på uppdrag och tillsammans med representanter från verksamheten och där du projektleder. Du kommer dessutom att ansvara för företagets interna revisioner av framtagna processer och rutiner. I rollen ingår också att leda och ansvara för organisationens miljöarbete. Organisatoriskt ingår tjänsten i vår avdelning för Affärsutveckling och du rapporterar till Affärsutvecklingschefen.


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot kvalitet, hållbarhet, IT eller liknande. Du har erfarenhet av att driva och leda projekt inom verksamhetsutveckling. Du har goda kunskaper inom kvalitet- och hållbarhetsarbete, projektledning och digitalisering. Erfarenhet av arbete på såväl strategisk som operativ nivå är önskvärt.

Som person är du utåtriktad, kommunikativ och har lätt att samarbeta med andra. Att du sätter kunden i fokus ser vi som en självklarhet. Du är strukturerad, målinriktad och van att arbeta med flera pågående projekt och uppdrag samtidigt. Du har god vana av att arbeta i digitala miljöer och plattformar. Erfarenhet av arbete med kvalitet- och/eller miljöcertifiering är en merit.

För att passa i den här rollen har du god förmåga att skapa relationer, bygga nätverk och arbeta över organisatoriska gränser och med olika kompetenser. En förutsättning för den här tjänsten är att du på ett enkelt och tydligt sätt ska kunna förmedla ditt budskap på såväl ledningsnivå som i den operativa verksamheten eller i ett tekniskt utvecklingsprojekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation.

Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 140 anställda och bovärdar är den största yrkesgruppen. Hos oss arbetar vi med både människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och ofta många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Vi satsar stort på kompetensutveckling. Den utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning i 6 månader.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "351-28".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB

Kontakt
Affärsutvecklingschef
Patrik Uggla
patrik.uggla@sandvikenhus.se
026-24 22 24

Jobbnummer
6646255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB: