Verksamhetsutvecklare och kvalitetsansvarig
Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 600 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Kundservice
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus!
Publiceringsdatum2018-03-26ArbetsuppgifterTjänsten
Fastighetsavdelningen söker nu en verksamhetsutvecklare. Som verksamhetsutvecklare och kvalitetsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för vårt verksamhetsutvecklings- och förbättringsarbete igenom att kartlägga, samordna och förbättra rutiner och arbetssätt. Du kommer att vara drivande i arbetet med kvalitetsutveckling och framtagning samt förbättring av våra processer.
Vi jobbar intensivt med jämställdhetsfrågor och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund, funktionsnedsättningar och ser gärna fler kvinnliga sökande då vi är en mansdominerad arbetsplats. Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, lätt tillgänglighet i våra lokaler där vi tagit hänsyn till att våra anställda har olika behov.
Du ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till fastighetschefen
Ansvarsområden och kvalifikationer.
Du har erfarenhet av att utveckla verksamheter effektivt och strukturerat, och som brinner för förbättringsarbete. Du är van att driva och leda projekt och har du en bakgrund från fastighetsbolag är det en merit.
Som person är du strukturerad, noggrann och drivande. Du har en god analytisk förmåga och kan identifiera behov av förbättring och utveckling. Rollen ställer höga krav på din förmåga att skapa goda relationer och att samarbeta med alla inom organisationen, samtidigt som du behöver kunna arbeta självständigt. Du har en positiv inställning till människor och arbete och i dessa sammanhang ser, precis som vi, olikheter hos människor som en tillgång.
Som verksamhetsutvecklare och kvalitetsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för vårt verksamhetsutvecklings- och förbättringsarbete och kommer arbeten med att kartlägga, samordna och förbättra rutiner och arbetssätt.
KvalifikationerVi ser att du gärna har följande kvalifikationer:
• Du har akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Du har en god analytisk förmåga och är utvecklingsinriktad.
• Du har god förmåga att jobba i grupp och att inspirerar och motivera.
• Mycket god förmåga att utrycka dig väl i tal och skriftligt.
• Mycket god datorvana.
• Körkort B
Vi ser att du gärna har följande kvalifikationer:
• Du har akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Du har en god analytisk förmåga och är utvecklingsinriktad.
• Du har god förmåga att jobba i grupp och att inspirerar och motivera.
• Mycket god förmåga att utrycka dig väl i tal och skriftligt.
• Mycket god datorvana.
• Körkort B
Dina personliga egenskaperVi behöver dig som vill bidra till att fortsätta utveckla en organisation som kan möta förändringar, där medarbetares kunskap tillvaratas och kunden är i fokus.
Du är en självgående problemlösare som förstår vikten av tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga samt förmåga att leda, motivera och engagera.
Du kan analysera och hantera uppkomna problem. Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.
Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-08-01 eller tillträde enligt överenskommelse.
Ersättning Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-15
Ange följande referens när du ansöker: A263690 FAS
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Lindh
katarina.lindh@varberg.se 0340-69 71 30
FöretagVarbergs kommun, Fastighetsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Fastighetsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 4044543
Observera att sista ansökningsdag har passerat.