Verksamhetsutvecklare med erfarenhet från elnätsbranschen, Stock
Shaya Solutions AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: 2 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 80-100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kundens uppdrag är att utveckla ett kraftsystem med hög leveranssäkerhet och ett stamnät med hög tillgänglighet och rätt kapacitet, idag och i framtiden.
Avdelningen växer och utvecklar nya processer för ett effektivare arbetssätt. Ett flertal processer kopplade till beställning av anläggningsprojekt, identifiering och utveckling av behov samt prioritering mellan projekt behöver utvecklas. Därtill finns ett behov av att integrera processerna med varandra och med befintlig process för anläggningsutredningar.
Uppdragsbeskrivning
Kunden har behov av konsultstöd för process- och verksamhetsutveckling. Konsulten ska leda och koordinera utvecklingsinitiativ och implementera dem i befintliga eller nya arbetsprocesser.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Planera, leda, genomföra och följa upp aktiviteter för verksamhets- och processutveckling
• I dialog med verksamheten prioritera och utveckla lämpliga utvecklingsaktiviteter
• Leda arbetsgrupper med medlemmar från verksamheten som bidrar till verksamhetsutveckling
• Uppdatera befintliga processer
• Utveckla nya processer, inkl. processdokumentation, roller och ansvarsbeskrivningar etc.
• Dokumenthantering
• Publicera information och processdokument på intranätet
• Vid behov uppdatera tekniska riktlinjer
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Akademisk universitets- eller högskoleexamen med inriktnings mot ekonomi eller juridik
• Minst 8 års arbetslivserfarenhet statlig verksamhet
• Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom elnät och energibranschen
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att leda och implementera processförändringar inom elnät och energibranschen
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete som intranätsredaktör i samband med processutvecklingsarbete inom elnät och energibranschen
• Arbetslivserfarenhet av processutveckling, processbeskrivningar och processkartor).
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Arbetslivserfarenhet från arbete med tekniska riktlinjer inom energibranschen.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 2år
Publiceringsdatum2021-06-02ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 5785522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.