Verksamhetsutvecklare för digitala kanaler

Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Vi söker en verksamhetsutvecklare till gruppen digitala kanaler inom kommunikationsavdelningen. Dina uppdrag kommer främst att handla om att utveckla digitala tjänster som ger nytta för medborgarna, men också om att utveckla interna processer och arbetssätt. Du kommer även att spela en viktig roll genom att bidra till att bygga upp polisens utvecklingskapacitet, exempelvis genom kompetensdelning, metodutveckling och förändringsledning internt.
Hos oss kommer du bidra till ökad digitalisering tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten. Enheten nationell kommunikation har det nationella ansvaret för Polismyndighetens digitala kommunikation. Gruppen digitala kanaler ansvarar för förvaltning och utveckling av polisens digitala kanaler. Det omfattar polisen.se och intranätet Intrapolis samt nationella externa digitala kanaler inklusive sociala medier. Gruppen består av ca 15 personer.
Polismyndigheten har beslutat om en strategi för medborgarmötet och genom Serviceprogram 2024 ska polisen förbättra sin service och mötet med medborgarna.
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.



Publiceringsdatum
2020-11-05

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
• leda eller delta i projekt som syftar till att utveckla polisens digitala kanaler
• bidra i utvecklingen att förbättra polisens service och mötet med medborgarna
• göra verksamhets- och behovsanalyser
• jobba med intern processutveckling
• omvärldsbevaka och hålla dig ajour med utveckling, metoder och verktyg för kopplat till digitala kanaler



Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
• har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten eller motsvarande relevant erfarenhet
• har minst 1 års erfarenhet av att självständigt planera och leda utvecklings- och förändringsarbete i en komplex organisation
• har erfarenhet av att arbeta med digitalisering
• har erfarenhet av utveckling av digitala tjänster med medborgarfokus
• har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, företrädesvis statlig och inom liknande område
• erfarenhet av användarcentrerade metoder som förstudier, kundresor, effektkartläggning, tjänstedesign
• har erfarenhet av att planera, utforma och leda workshops

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är positiv, självgående, lyhörd och idérik. Du tycker om att odla kontakter, bolla idéer och arbeta i grupp samt har lätt för att samarbeta. Du har också ett prestigelöst och lärande förhållningssätt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har ett brett samhällsintresse och önskar bidra till Polisens uppdrag.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Lydia Grozman 010 563 73 76, lydia.grozman@polisen.se

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning som längst två år. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C43746/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Jobbnummer
5430341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen: