Verksamhetsutvecklare

Transportstyrelsen / Organisationsutvecklarjobb / Örebro
2019-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare" (publicerad 2023-06-26) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Nu söker vi verksamhetsutvecklare till Transportstyrelsen!

Din framtida sektion ansvarar för verksamhetsutveckling inom områdena Fordonsregistrering, Skatter och Avgifter, Person/Intressent och det Effektiva mötet. Vi samverkar med andra myndigheter och företag och vi deltar i internationella uppdrag. På sektionen arbetar 20 personer som verksamhetsutvecklare, utredare och verksamhetsspecialister.

Som verksamhetsutvecklare inom fordonsområdet arbetar du med processer kopplat till allt som händer från att ett fordon registreras fram tills dess att det skrotas. Det kan vara att skapa en e-tjänst på webben eller möjliggöra för olika samarbetspartners som exempelvis polisen eller besiktningsbolag att läsa eller uppdatera information. Det kan även vara förändring av regelverk och tjänster för att kunna möta framtidens utmaningar.

Området Person/Intressent utgör en central del inom Transportstyrelsen och ansvarar för informationsstyrningen av personuppgifter i vägtrafikregistret. Här få du som verksamhetsutvecklare arbeta med processer och frågor som är kopplade till lagring, uppdatering och hantering av personuppgifter samt regelverket som styr denna hantering.

Du kan i din ansökan ange om du är intresserad av ett eller flera områden. Det gör du i samband med att du svarar på frågorna i vårt e-rekryteringssystem.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare hos oss får du arbeta med och ansvara för verksamhetskomponenter (processer, regler och informationsmodeller) inom ditt område. Du arbetar nära förvaltningsobjekten och genomför verksamhetsanalyser samt identifierar utvecklingsbehov. Du leder utvecklingsarbetet framåt i nära samarbete med andra inom myndigheten. I din roll ingår att stödja linjearbete och projekt med processmodeller, analyser och verksamhetskunskap. Du deltar i remissarbete, implementerar nya eller förändrade regler och svarar på frågor från externa aktörer. Tillsammans strävar vi efter att effektivisera, digitalisera och göra ständiga förbättringar för våra kunder i samarbete med förvaltning och arkitekter.

Du måste ha

• relevant akademisk utbildning eller annan motsvarande kunskap som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av verksamhetsutveckling med kopplingar till it-stöd
• erfarenhet av metoder och modeller som rör verksamhetsutveckling
• erfarenhet av att dokumentera och strukturera verksamhetskomponenter (processer, begrepp, regler och informationsmodeller)
• vana att skriva analyser, beslutsunderlag och rapporter.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av verksamhetsanalys, verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete
• erfarenhet av att leda och driva modelleringsarbete, förstudier, workshops och projekt
• vana att arbeta med tydlig målsättning och erfarenhet av att följa upp besluts- och leveranspunkter
• arbetat inom en myndighet
• erfarenhet av PM3 eller annan förvaltningsmodell
• arbetat med Sparx Enterprise Architect, Visual studio eller liknande verktyg.

Vi vill att du

• är nyfiken, har ett öppet sinne och vill utvecklas i takt med verksamheten
• är strategisk har förmåga att se helheten
• arbetar strukturerat, är analytisk och kan beskriva dina slutsatser på ett enkelt och pedagogiskt sätt samt skapa engagemang
• är förändrings-, mål- och lösningsfokuserad
• har god förmåga att kommunicera, koordinera och samverka
• kan skapa och bibehålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten med exempelvis olika branschorganisationer, media, företag och andra myndigheter

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta sektionschef Alexandra Molin på 010-49 55 317 alexandra.molin@transportstyrelsen.se, alternativt enhetschef Torbjörn Bülow som nås via vår växel på 0771-503 503.

Saco, Per Nygren och ST, Leena Sutela nås också via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 6 mars 2019 märkt med referensnummer TSG 2019-1155. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-20

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Tunnlandsgatan 5
70188 Örebro

Kontorsadress
Tunnlandsgatan 5

Jobbnummer
4625183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: