Verksamhetsutvecklare

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare i kontakterna med Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar extern service. Det innebär bland annat att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, samordnar och utvecklar digitala kanaler och tjänster och erbjuder rådgivning i konsument-, budget- och skuld samt energi- och klimatfrågor. Här ingår också Romano Center i Väst, ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi arbetar även med frågor som rör hållbar konsumtion och samordnar arbetet med Fairtrade City Göteborg. Andra uppdrag vi har är att stötta stadens arbete med att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Även Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet ingår i vår förvaltning. Sammanlagt är vi drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2018-05-04

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och påverka den strategiska utvecklingen i en växande förvaltning? Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med helhetsperspektiv som ska leda förvaltningens övergripande processarbete.

Som verksamhetsutvecklare identifierar du förbättringsområden som går i linje med våra strategier och mål. Du driver både större och mindre utvecklingsprojekt, ibland självständigt och ibland i grupp. En viktig del av tjänsten är processledning och förändringsledning för att stötta våra verksamheter mot processorienterade arbetssätt. Du utvecklar också nya metoder samt visar på hur resurser kan omfördelas för att ge mest effekt. Syftet är att skapa en högre kvalitet i vår service och våra tjänster gentemot boende, besökare och företagare.

I arbetet med att utveckla och följa upp förvaltningens processer använder du dig av praktiska verktyg och metoder för att säkerställa analys och kvalitetsmedvetenhet. Du arbetar tillsammans med verksamheternas processledare och med förvaltningens processadministratör. Du säkerställer också att dataskyddsförordningen följs inom ramen för förvaltningens processer.

Tjänsten är organisatoriskt placerad på avdelningen för ekonomi och intern service.



Kvalifikationer
För att trivas med och lyckas i uppdraget vill vi att du har med dig nedanstående delar:

Utbildningsbakgrund
Du har akademisk utbildning inom relevant område, gärna med inriktning mot verksamhetsutveckling, eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Erfarenhet
Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet, gärna längre. Om du har arbetat i kommunal förvaltning och har förståelse för Göteborg Stads organisation, ledning och styrning är det meriterande. Du har även:
• Gedigen erfarenhet av arbete med processutveckling och processmodellering
• Erfarenhet av projektledning
• God kunskap om relevanta kvalitetsmetoder
• Kunskap och erfarenhet i att arbeta med processmodelleringsverktyg och det är en fördel om du har arbetat med verktyget 2C8.
• God erfarenhet av att arbeta i Officepaket och lätt för att lära dig nya IT-system. Kunskap om dataskyddsförordningen är meriterande.

Personliga egenskaper och förmågor
• Du har en stark kommunikativ förmåga och kan inspirera, motivera och engagera. Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift.
• Du är strukturerad och analytisk samt levererar resultat med hög kvalitet.
• Du är mål- och resultatorienterad/drivande med en god förmåga att utveckla och driva förbättringsarbete utifrån tydliga deadlines.
• Du har god förmåga att arbeta utifrån en helhetssyn, såväl förvaltnings- som stadenövergripande.
• Du är serviceorienterad, har god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler och vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A779239
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andrea Utbult 031-365 09 36

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4124757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: