Verksamhetsutvecklare

Göteborg, Konsument och medborgarservice / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare .

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Nu söker vi en verksamhetsutvecklare till vår verksamhet Service och e-tjänstutveckling. Service- och e-tjänstutveckling stöttar alla Göteborg Stads verksamheter i att utveckla både personlig- och digital service till medborgare. Inom verksamheten arbetar process- och verksamhetsutvecklare tillsammans med utvecklingsledare med att definiera nya arbetssätt och lösningar, samt koordinerar utvecklingsprojekt i allt från förslag till processledning av medborgarkontor till att koordinera utveckling av nya e-tjänster.

Publiceringsdatum
2015-08-27

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du med att förbättra service inom Göteborgs stad utifrån ett medborgarperspektiv. Detta sker i nära samverkan med stadens olika verksamheter. Exempel på arbetsuppgifter:
• Arbeta nära verksamheten för att analysera medborgar- och verksamhetsbehov och definiera lösningsförslag.
• Stödja verksamheten i att ta fram beslutsunderlag och prioritera områden för serviceutveckling.
• Planera och följa upp verksamhetseffekter av serviceutveckling.
• Projektleda serviceförbättrande åtgärder, t ex inrätta särskilda svarsgrupper.

Kvalifikationer
Du har universitet/högskoleutbildning, gärna inom området kvalitets- och verksamhetsutveckling alternativt erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling innefattande förändringsarbete och förändringsledning. Du har erfarenhet från serviceorienterade organisationer, t ex kundcenter, och av att leda workshops med fokus på att identifiera behov samt formulera dessa till krav i dialog med interna och externa leverantörer. Slutligen har du har kunskap och erfarenhet av kommunal verksamhet samt av projektledning.

Som person är du strukturerad och utvecklingsorienterad. Genom en utvecklad kommunikativ förmåga inspirerar du och påverkar andra till nya synsätt och skapar förutsättningar för förändringsarbete. Arbetet kräver en mycket god samarbetsförmåga både inom förvaltningen och med samarbetspartners inom Göteborgs Stad. Vidare så är du serviceorienterad, ser helhetsperspektiv och är lösningsinriktad. Arbetet kräver en hög grad av självständighet.
Det är viktigt att du delar förvaltningens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans, vi tänker nytt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du kompletterar arbetsgruppens sammansättning.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

(#Li-post)

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-10
Ange följande referens när du ansöker: A497017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niclas Bengtsson, Verksamhetschef 031-365 00 66

Facklig kontakt
Gunnita Arvidsson Löfving, SACO/JUSEK 031-368 08 39
Susanne Aspbäck, Vision Efterfrågas på 031-365 00 00

Företag
Göteborg, Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborg, Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
2406993

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice: