Verksamhetsutvecklare
Statens Fastighetsverk / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Ekerö,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.
Inom Finansstaben finns enheten GD-stöd och verksamhetsstyrning som ansvarar för att samordna, följa upp och rapportera SFV:s verksamhetsplanering och uppföljning. Enheten samordnar också myndighetens verksamhetsledningssystem och processarbete. Vidare har enheten ett ansvar för SFV:s övergripande arbete med intern styrning och kontroll, inklusive riskhantering och dataskyddsfrågor, samt administrativt stöd till generaldirektören.
Nu söker vi dig som vill arbeta med processmodellering och dokumenthantering i rollen som verksamhetsutvecklare på enheten GD-stöd och verksamhetsstyrning.
Din roll
Som verksamhetsutvecklare med fokus på praktiskt arbete med processer kommer du främst att stödja organisationen i förvaltning och utveckling av våra processer. Processarbetet innebär operativt arbete, såsom processmodellering, dokumenthantering och stöd i handhavandefrågor. Det är viktigt att du har en lyhördhet och flexibilitet i att se och möta organisationens behov. Processerna dokumenteras i vårt it-stöd för verksamhetsmodeller, och du kommer att ingå i systemförvaltningsgruppen.
I arbetet ingår att hålla workshops i processkartläggning, dokumentera processer och publicera dokument samt att utbilda och ge stöd till användare av IT-stödet. Du kommer även att delta i utveckling av arbetssätt för processarbete och samordning av myndighetens verksamhetsledningssystem.
I ditt arbete kommer du också att vara delaktig och bidra till enhetens uppdrag i andra frågor.
Publiceringsdatum2022-08-09ProfilVi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller likvärdig kompetens från arbetslivet. Du har några års erfarenhet av processarbete på en operativ nivå och erfarenhet av IT-stöd för processmodellering, QualiWare är meriterande. Vidare är du van att leda workshops och möten samt ha en stödjande roll gentemot kolleger.
Som person är du samverkansinriktad, relationsskapande och har god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du arbetar gärna administrativt och är strukturerad och noggrann i ditt arbete. För att passa i rollen behöver du vara lyhörd för organisationens behov och ha förmåga att möta behov av stöd på ett involverande och konstruktivt sätt. Du är lösningsorienterad och strävar efter förenkling och förbättring tillsammans med andra.
Mer information
SFV tillämpar normalt 6 månaders provanställning.
Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på
www.sfv.seSista ansökningsdag är den 28 augusti och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!
För frågor om tjänsten går det bra att kontakta enhetschef Ulrika Grönquist på tfn 08-478 74 31.
Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättning,
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Fastighetsverk
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Fastighetsverk (org.nr 202100-4474),
http://www.statensfastighetsverk.se/ Arbetsplats Statens fastighetsverk
Jobbnummer 6868786
Observera att sista ansökningsdag har passerat.