Verksamhetsstöd inom e-handel och inköpsanalys

Göteborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 660 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2020-01-20

Arbetsuppgifter
Tycker du att det är roligt med utveckling, etablering och förvaltning av nya tjänster inom e-handel? Trivs du i en roll där du är spindeln i nätet och håller i kontakterna med såväl användare som leverantör? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Tjänsten är tvådelad. Du kommer att arbeta med stadens IT-stöd för inköp och fakturahantering (Visma Proceedo), ca 75% av tiden och arbeta med en ny tjänst som ger stöd vid uppföljning av inköp för stadens förvaltningar och bolag, resterande 25%. Du kommer att få befattningen systemförvaltare.

I arbetet med stadens IT-stöd för inköp och fakturahantering (Visma Proceedo), kommer du bland annat att arbeta med:
• utveckling/anpassning av avropsmodellerna för våra stadengemensamma ramavtal, där utveckling av formulär är en stor del
• förvaltning av IT-stödet, där uppgiften framförallt handlar om expertsupport

I arbetet med en ny tjänst som ger stöd vid uppföljning av inköp för stadens förvaltningar och bolag, kommer du att arbeta med:
• etablering och förvaltning av IT-stödet (KMD inköpsanalys)
• samordning av utbildning
• vidareutveckling av tjänsten

Du kommer tillhöra ett team med liknande uppgifter så du kan vara trygg med att ni hjälps åt och kan växeldra i vissa delar, få hjälp att se nya synvinklar, bolla idéer och tankar. Hos oss är det laget som gäller och gränserna mellan de olika rollerna är inte spikraka och strikta. Vi jobbar för att tillsammans få fram så bra helhetslösningar för våra kunder som möjligt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, IT eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer är relevant. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med systemadministration och/eller inköpsanalys. Har du arbetat med Proceedo och/eller KMD Inköpsanalys, är även det meriterande.

För att lyckas i den här rollen behöver du vara bra på att skapa relationer och goda samarbeten. Då du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du är lyhörd och tydlig i din kommunikation, både i tal och skrift. Det kommer att förväntas av dig att du tar initiativ för att förbättra och driva tjänsten/tjänsterna framåt varför du behöver vara drivande och strukturerad. Vi ser gärna dig som delar med dig av din kompetens och erfarenhet.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.



ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A927829".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Jobbnummer
5051227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: