Verksamhetssamordnare
Göteborgs kommun / Byggjobb / Göteborg
2025-05-12
Visa alla byggjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.
Publiceringsdatum2025-05-12ArbetsuppgifterAvdelningen projekt och investering har det viktiga uppdraget att genomföra projekt och uppdrag för ny-, om-, och tillbyggnation samt större underhållsuppdrag för att möta stadens behov av bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Totalt hanterar avdelningen runt 1000 projekt och uppdrag genom hela byggprocessen.
Enheten projektplanering och utveckling har till uppgift att utveckla och ge stöd till avdelningen inom områdena; ledning och styrning, samordning och administration, portföljhantering samt kalkyler och kostnadsberäkningar.
Du är en av två verksamhetshetssamordnare och en del av ledningsteamet på avdelningen. Arbetet innebär att vara kvalificerat verksamhets- och projektstöd till avdelningens chefer och projektledare såsom;
Ledningsstöd:
• Planera agendor, administrera och föra protokoll på ledningsgruppsmöten för område Boenden och strategiska fastigheter samt följa upp beslut och uppdrag.
• Driva avdelningsövergripande utvecklingsuppdrag
Delportföljstöd:
• Samordning och administration av områdets projektstyrgrupper och stöd till styrgruppens ordförande såsom t.ex. ta in anmälningar och sammanställa agendor inför styrgruppsmöten samt stöd till projektledare i styrgruppshantering.
• Ansvara för att ta fram tjänsteutlåtanden och presentation till nämnd för enskilda projekt samt projektsamlingsärenden.
• Stöd i att säkerställa data och rutiner i projektverktyget Antura.
• Samarbete med portföljledare, projektcontroller och det andra områdets verksamhetssamordnare för att säkerställa gemensamma arbetssätt och rutiner.
KvalifikationerFör denna tjänst söker vi dig med;
• Relevant högskoleutbildning med inriktning mot till exempel ekonomi, projekt eller offentlig förvaltning.
• Flera års relevant yrkeserfarenhet inom kvalificerat administrativt arbete eller handläggning och samordning samt god vana av att arbeta med olika systemstöd, gärna inom projektverksamhet.
• Behärskar office-paketet mycket väl och använder frekvent digitala verktyg och systemstöd för att kommunicera, presentera och dokumentera ditt arbete.
• God kommunikativ förmåga och bra på att formulera skriftliga beslutsunderlag och rapporter, på svenska, på ett tydligt och effektivt sätt.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling och driva utvecklingsuppdrag.
Vi ser det som meriterande med;
• Erfarenhet av följande system, projektverktyg (Antura), Sharepoint, Teams, Onenote, samt officepaketet.
• Erfarenhet av att skriva underlag till nämnd/styrelse.
Som person är du ansvarstagande, lyhörd och har ett serviceinriktat och positivt förhållningssätt med fokus på avdelningens chefer och projektledare som interna kunder. Du är självgående, har god administrativ struktur och förmåga samt är proaktiv i dina arbetsuppgifter och söker aktivt upp information på egen hand. Du är lösningsfokuserad och har förmåga att identifiera utvecklings-områden och tar initiativ till att genomföra förbättringar i arbetssätt.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.
Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C254251".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsfastighetsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Johanna Carpfelt
031-3650857 Jobbnummer 9332397