Verksamhetssamordnande Miljöinspektör
Avesta kommun, Västmanland-Dalarna Miljö o bygg / Hälsoskyddsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommun, Västmanland-Dalarna Miljö o bygg i Avesta Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. Vi ska bli 25000 invånare och ha ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?
Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas, Fagerstas och Norbergs miljö- och byggförvaltningar. Den gemensamma förvaltningen, med Avesta som värdkommun, har verkat sedan januari 2006. Förvaltningen lyder under en kommungemensam politisk nämnd, V-Dala miljö- och byggnadsnämnd med representation från alla tre kommuner. Från den gemensamma förvaltningen med enheterna plan & bygg, miljö, kart & mät samt administration verkar förvaltningen i en region med drygt 42 000 invånare. Förvaltningen står inför spännande utmaningar inom de tre kommunerna.
Publiceringsdatum2019-12-12ArbetsuppgifterMiljöenhetens uppgift:
Myndighetsutövning med avseende på livsmedel och miljö- och hälsoskyddsfrågor.
Ansvar för tjänsten:
1 Samordning av verksamheten.
2 Tillsyn enligt miljöbalken och livsmedelslagstiftningen.
3 Klagomålshantering.
4 Information och rådgivning.
Konkreta arbetsuppgifter:
• Att under enhetschefens ledning och i samråd med denne ta fram enhetens verksamhetsplan med tillhörande underlag
• Utveckla enhetsgemensamma mallar och rutiner
• Planlägga och utföra inspektioner hos verksamhetsutövare
• Handlägga anmälningsärenden samt utreda klagomål
• Genomföra utredningar, utforma tjänsteskrivelser, underlag till nämnden.
• Fatta självständiga beslut på delegation från miljö- och byggnadsnämnden
• Ge information och rådgivning till verksamhetsutövare
• Delta i och vårda de olika nätverk som verkar i dina ämnesområden
KvalifikationerVi söker någon som är villig att utvecklas och är beredd att satsa energi på såväl den egna och som enhetens utveckling. Att samordna enheten i samråd med enhetschefen är ett spännande och utmanande uppdrag.
Du ska ha en relevant utbildning från högskola inom något eller några av följande områden: naturvetenskap, livsmedel och juridik. Det är också nödvändigt att du kan uttrycka dig väl i skrift på svenska. Har du erfarenhet av samordning av tillsyn eller myndighetsutövning är det meriterande.
För att klara jobbet behöver du vara självgående och strukturerad och det är väldigt bra om du har god samarbetsförmåga.
Tjänsten är tillsvidare (fast anställning) men uppdraget som samordnare förordnas under två år i taget och berättigar till ett lönetillägg.
Du måste kunna köra bil ut till inspektioner och besök med verksamhetsutövare. Vi har bilar med manuell växellåda varpå det är krav med ett sådant körkort.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvesta kommun, Västmanland-Dalarna Miljö o bygg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C33170/2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avesta kommun (org.nr 212000-2262)
Arbetsplats Avesta kommun, Västmanland-Dalarna Miljö o bygg
Jobbnummer 4999347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.