Verksamhetsledare - vägledning - Hallå konsument
Konsumentverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Konsumentverket är en statlig myndighet som arbetar för att stärka och stödja konsumenter att göra medvetna val. Vi finns i Karlstad och är cirka hundratrettio personer som arbetar med att övervaka lagar och tillhandahålla konsumentinformation. Du kan läsa mer om Konsumentverket och vårt uppdrag på vår webbplats
www.konsumentverket.seVerksamhetsledare - vägledning - Hallå konsument
Dnr. 2014/813
Våren 2015 lanserar Konsumentverket en nationell upplysningstjänst som heter Hallå konsument. Där erbjuds konsumenterna stöd via telefon, e-post och en nyetablerad webbplats. Tjänsten ska ge lättillgänglig och övergripande vägledning och information om rättigheter och skyldigheter samt om hållbar konsumtion. Hallå konsument samarbetar i första hand med tolv utpekade myndigheter och de fyra konsumentbyråerna.
Publiceringsdatum2014-09-23ArbetsuppgifterSom verksamhetsledare leder, planerar och följer du upp det dagliga arbetet i kontaktcentret. Du coachar ett 15-tal vägledare och ser till att de har kunskap och information som behövs för att kunna hjälpa konsumenterna på bästa sätt. Du bidrar till att utveckla verksamhetens rutiner och processer och ansvarar för att fastställda servicenivåer hålls. I arbetsuppgifterna ingår även schemaläggning.
ProfilDu har högskoleutbildning, gärna inom det juridiska eller samhällsvetenskapliga området. Du har ledarerfarenhet och det är bra om du har erfarenhet av att arbeta i en myndighet och är välorienterad inom konsumenträtt. Arbete inom konsumentvägledning, logistik- och kontaktcenter eller kundtjänst är meriterande. Du har goda kunskaper i Officeprogrammen och gärna ärendehantering. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Du har mycket god kommunikativ förmåga och intresse för att utveckla och leda andra. Du har ett coachande förhållningssätt, är lyhörd, drivande och ansvarstagande. En av dina styrkor är din förmåga att se samband och verksamhetsbehov. Du är strukturerad, snabb och har lätt att fatta beslut men behåller lugnet i stressiga situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Cathrin Lundqvist.
Fackliga representanter är Marie Näslund för ST-Konsument och Johan Jarelin för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker anställningen på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-Rekrytering. Gå in på
www.konsumentverket.se/jobb Det är viktigt att du även i ditt personliga brev anger dnr. 2014/813.
Senast den 12 oktober 2014 vill vi ha din ansökan.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-12
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2014/813
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCathrin Lundqvist 0771-42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2005866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.