Verksamhetscontroller, Västervik
Skatteverket / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Ditt jobb som verksamhetscontroller innebär att du granskar och följer upp verksamheten samt analyserar resultaten i nära samarbete med enhetschefen. Du drivs av att analysera siffror, se helheter och avvikelser samt dra slutsatser för att tydliggöra resultaten i rapportform som du har ett stort ansvar för. Vidare ansvarar du för att samordna och utveckla arbetet med verksamhetsplanering samt sammanställning och redovisning av kvalitetsuppföljningar. Ett stort ansvarsområde kommer också att vara att fortsätta utveckla arbetet med ständiga förbättringar på kontoret.
Enheten har ca 170 medarbetare fördelade på nio sektioner. Vi ansvarar för ansökningar om rot- och rutavdrag för hela riket. Vidare ansvarar vi också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en för befattningen relevant högskoleutbildning om minst 120p /180 hp
• har inom den senaste fem års perioden minst två års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• har intresse för verksamhetsfrågor
• har ett konsultativt förhållningssätt med förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla analyser, utredning och uppföljning mot verksamheten
• har förmåga att se sammanhang och tar egna initiativ till förenklingar och prioriteringar
• är analytisk, strukturerad och noggrann
• kan uttrycka dig i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt
• är utvecklingsorienterad
• har god samarbetsförmåga
• har mycket goda kunskaper i Office-paketet
•
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av att systematiskt arbeta med ständiga förbättringar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Befattningen är tillsvidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-04-09ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Hagen, t.f. enhetschef 010-572 34 70
Christer Jönsson, HR-konsult 010-574 96 46
Andreas Rindbäck Wallin, facklig representant ST 010-572 31 61
Nilab Aziz, facklig kontaktperson SACO 010-574 10 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kvarngatan 10
59385 Västervik
KontorsadressKvarngatan 10
Jobbnummer 4071035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.