Verksamhetscontroller till Upphandlings- och uppföljningsavdelni

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Till vår upphandlings- och uppföljningsavdelning söker vi nu en engagerad och erfaren verksamhetscontroller.

Örebro kommun ökade medborgarnas valfrihet genom att 2014 införa ett valfrihetssystem för omvårdnadstjänster och mattjänst inom hemvården samt för utförare av daglig verksamhet för personer med funktionsnedsättning. Hos oss får du vara en del i arbetet med att garantera kvaliteten i tjänsterna som utförs, såväl inom den kommunala verksamheten som hos de externa utförarna.

Om tjänsten
Vi erbjuder ett utvecklande arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerligt kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processer inom upphandlings- och uppföljningsområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• kvalitets och avtalsuppföljning av kommunal och privat utförare
• driva processen för utförare att bli godkända och valbara
• kontinuerligt stöd och dialog med utförare
• omvärldsbevakning
• utvärdering och utvecklingsarbete av avdelningens ansvarsområden
• utveckla förfrågningsunderlag och avtal enligt LOV och LOU
• bearbetning och analys av statistik.

Publiceringsdatum
2017-11-08

Kompetenser
• lämplig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. civilekonom, jurist eller socionom
• kunskap om metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
• kännedom inom gällande lagstiftning
• erfarenhet av arbete med uppföljning och utredning
• erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor
• erfarenhet och intresse utav ekonomiska utredningar och processer.
• du behärskar svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medarbetare både internt och externt samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver i våra system

Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad där du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du har förmåga att självständigt driva och leda utredningar och processer inom avdelningens verksamhetsområden. Du har god förståelse för verksamheternas krav och lätt för att samverka med såväl interna som externa aktörer. Givetvis är du engagerad och deltar aktivt i utvecklingsarbetet på enheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• sakkunskap om de specifika verksamheterna (vård och omsorg om äldre och/eller personer med funktionsnedsättning)
• god kunskap i LOV, LOU, SoL och LSS samt i den lagstiftning som styr de aktuella verksamheterna
• erfarenhet av projektstyrning och projektledning

Omfattning och tillträde
Visstidsanställning 100 %, med tillträde 2018-01-01 tom 2018-12-31

Om arbetsplatsen
Upphandlings- och uppföljningsavdelningen består av 23 medarbetare och ingår i Örebro kommuns Kommunstyrelseförvaltning. Vi upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.

Upphandlings- och uppföljningsavdelningen ansvarar för att följa upp och säkra att alla utförare ger våra medborgare den kvalitet i tjänsten som är avtalad. Det innebär att arbetet sker mot både intern verksamhet och privata utförare. I ett valfrihetssystem är kommunens roll att bland annat godkänna utförare samt följa upp och utvärdera att utföraren levererar minst den kvalitet som gäller enligt lag och enligt kommunens egna bestämmelser. Detta görs utifrån lagen om valfrihetssystem (LOV) och skollagen. Upphandlings- och uppföljningsavdelningen arbetar även med avtal utifrån lagen om offentlig upphandling (LOU). Avdelningen består även av medarbetare som upphandlar varor, tjänster och entreprenader till kommunens förvaltningar och regionens kommuner.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun här.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-11-30.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christoffer Odstam, Enhetschef 019-21 17 97
Eva Nordlund, Upphandlings- och uppföljningschef 019-21 55 42
Carina Laurin Stensson, Facklig kontaktperson, SACO 019-21 30 96
Inger Blückert, Vision 019-21 69 35

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Jobbnummer
3790949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: