Verksamhetscontroller till socialtjänsten i Skärholmen

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!

Är du en utvecklingsorienterad socionom med erfarenhet inom myndighetsutövning som lockas av att arbeta både strategiskt och verksamhetsnära - då kan vi vara rätt för varandra!

Vi söker nu dig som vill arbeta som verksamhetscontroller, med särskilt ansvar för Paraplysamordning inom förvaltningen

Vi erbjuder dig

- Ett uppdrag i en utvecklingsinriktad förvaltning där arbetet genomsyras av våra värdeord; engagemang, mångfald, samarbete och mod!
- Stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor och goda möjligheter till kompetensutveckling.

• Ett utvecklande arbete där du bidrar till ett bättre Stockholm.
- Sommar- och vinterarbetstid och flexibel arbetstid.
- Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Arbetsplatsbeskrivning

Avdelningens ledningsstöd är direkt underställda avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Gruppen består idag av fem personer, varav tre verksamhetscontrollers.

Publiceringsdatum
2022-10-14

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som verksamhetscontroller innebär att stödja, säkerställa och utveckla kvaliteten inom socialtjänsten samt att vara ett stöd för avdelningens chefer.

Du kommer att arbeta med både strategiska och operativa frågor i nära samarbete med ansvariga chefer.

I ditt uppdrag ingår bland annat att:

- Göra uppföljningar av avdelningens verksamheter.
- Ansvara för avdelningens arbete med systematisk granskning och uppföljning av användning av och registrering i verksamhetssystemet Paraplyet.
- Ansvara för planering och genomförande av avdelningens egenkontroll av enheternas myndighetsutövning (aktgranskning) .

Dina arbetsuppgifter omfattar även att göra lex Sarah-utredningar, sammanställa tjänsteutlåtanden, svara på remisser, ta fram statistik och underlag till rapporter kopplade till avdelningens verksamheter.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Eftersom vi ständigt arbetar för att utveckla vår verksamhet är det av stor vikt att du samverkar och nätverkar både internt och externt samt att du aktivt omvärldsbevakar inom ditt område.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten.
- Erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL och/eller LSS i paraplysystemet.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska.
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av arbete i officepaketet med särskilt goda kunskaper i Excel.

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Tidigare erfarenheter av paraplysamordnande arbetsuppgifter.
- Chefserfarenhet.
- Erfarenhet av arbete utifrån kvalitetsledningssystem inom socialtjänsten.
- Erfarenhet av arbete i system för verksamhetsuppföljning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande egenskaper:

Du är trygg och stabil, bygger förtroendefulla relationer och samarbetar väl med andra. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt och är väl medveten om mål- och kvalitetsstandard samt har god pedagogisk insikt. Du tar stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vill du växa med oss i en växande stad där din insats verkligen gör skillnad - varmt välkommen med din ansökan!

Välkommen till "Skärholmen 2040 En världsstad i miniatyr - mitt i möjligheternas Stockholm"

Tänk på!

Ansök gärna så snart som möjligt, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.

Vi tror på långsiktighet i våra anställningar och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Provanställning kan tillämpas.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 januari Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6825".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Socialtjänst , Ledningsstöd

Kontakt
Anna Toll, Avdelningschef
anna.toll@stockholm.se

Jobbnummer
7076557

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: