Verksamhetschef till offentlig verksamhet i Göteborg

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat i ledande positioner inom en teknisk verksamhet? Just nu söker vi en Interim Enhetschef till vår kund i Göteborg. Läs mer nedan och ansök redan idag om det låter intressant för dig!

Publiceringsdatum
2025-03-14

Om tjänsten
I rollen som Interim enhetschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda förvaltningens arbete från tidig stadsutveckling till färdigställd byggnad. Uppdraget omfattar även underhåll av våra byggnader samt uthyrning av lokaler och mark. Som enhetschef ansvarar du för sju medarbetare i roller som utvecklingsledare och projektledare. Teamet arbetar med stadsutvecklingsfrågor och projekt i tidiga skeden, med ett helhetsperspektiv på förvaltningens långsiktiga anläggningsförsörjning, planeringsprocesser och utveckling av idrottsområden. Enheten har även en viktig funktion inom omvärldsbevakning av stadsutveckling.

I rollen leder, planerar och utvecklar du enhetens verksamhet samt hanterar ekonomi- och personalfrågor. Ditt ledarskap präglas av att skapa rätt förutsättningar för medarbetarna genom att främja kunskapsinhämtning och nätverksbyggande. Du stödjer även avdelningschefen genom att ta fram beslutsunderlag för förvaltningens strategiska ställningstaganden

Tjänsten som Interim enhetsschef för vår kunds stadsutvecklings avdelning är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt fram till och med 2025-08-30. Eventuellt kommer ett behov av utökning i tid att uppstå efter avtalsperiodens slut, 25-08-30.

Om dig
Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom ledarskap och förvaltning, gärna inom offentlig sektor. Du har en relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet inom ledarskap, ekonomi och arbetsmiljö. Personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten inkluderar att vara självgående, kommunikativ och ha goda ledaregenskaper. Du är en initiativtagare och har en förmåga att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.

Krav på tjänsten/uppdraget:
• Vi ser helst att föreslagen konsult kan starta uppdraget senast 25-04-01. Krav är att föreslagen konsult ska starta uppdraget senast 25-04-07.
• Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis stadsutveckling, samhällsplanering etc. eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Du har minst 3 års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar.
• Du har erfarenhet av att framgångsrikt utöva ett kommunikativt och tillitsbaserat ledarskap
• Du har erfarenhet av att arbetat med stadsutvecklingsfrågor och har arbetat med förändringsledning och/eller erfarenhet av att arbetat i en politiskt styrd organisation.
• God svenska i tal och skrift

Erfarenhet av en teknisk verksamhet är meriterande och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrika Holm på Fredrika.Holm@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Fredrika Holm

Jobbnummer
9224067

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: