Verksamhetschef till Neuberghskas äldreboende
Eligo AB / Undersköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eligo AB i Göteborg,
Mölndal,
Ale,
Borås,
Herrljunga eller i
hela Sverige Neuberghska Bambergerska Äldreboendet (Neuberghska) har 56 lägenheter och erbjuder vård, omsorg och service i en vacker och ombonad miljö. Verksamheten är anpassad efter de boendes behov, önskemål och förutsättningar. Boendet präglas av judiska seder och bruk, men är öppet för alla livsåskådningar.
Cirka 60 tillsvidareanställda arbetar i verksamheten, vilken bedrivs under ramavtal med Göteborgs Stad. Inom några år planeras en större utbyggnad. Stiftelsen som driver verksamheten är icke vinstdrivande, allt överskott går tillbaka till verksamheten. Ekonomin är god och i och med upphandlat ramavtal som sträcker sig ett par år framåt i tiden är den också stabil framåt.
Neuberghska söker nu ytterligare en verksamhetschef. Ditt arbete kommer att präglas av att tillsammans med din verksamhetschefskollega och anställda utveckla en bra verksamhet till att bli ännu bättre.
I rollen som verksamhetschef ingår bl.a. att:
• ansvara för och leda den dagliga verksamheten
• personalansvar
• rekrytera och anställa personal
• ansvara för schemaläggning och kompetensförsörjningsplan
• ansvara för externa kontakter och evenemang, t.ex. studiebesök
• ansvara för externa samarbeten
• ansvara för kontakten med biståndshandläggaren på Göteborgs Stad för placeringsärenden m.m.
• ansvara för kontakten med de som vill bli placerade på Neuberghska
• ev. adjungeras i Göteborgs Stads grupperingar i gemensamma ärenden
• ansvara för externa supportfunktioner såsom medicinskt ansvarig, läkarkontakt, rehab
• ansvara för att tillsammans med övrig ledning och styrelse kontinuerligt utveckla verksamheten
• budgetansvar
Neuberghska har tidigare haft endast en verksamhetschef men stärker nu ledarskapet ytterligare med denna rekrytering. Arbetet kommer att ske i mycket nära samarbete med verksamhetschef Karin Bruce men med tydligt fördelat ansvar. Denna fördelning av ansvarsområden mellan de två verksamhetscheferna är inte definierad utan kommer bero på den nya verksamhetschefens profil och intresseområden.
Tjänsten är heltid, med placering på Neuberghska. Rollen rapporterar till styrelsen och har nära samarbete med styrelsens ordförande Hans Liebermann och verksamhetschef Karin Bruce.
Önskvärda erfarenheter och egenskaper:
• erfarenhet av arbete i arbetsledande ställning inom vård och omsorg
• högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, förmodligen inom social omsorg, personalvetare eller liknande
• behöver inte ha judisk bakgrund men vara öppen, positiv och intresserad av de judiska traditionerna
• förmåga att leda och coacha medarbetarna i det dagliga arbetet mot gemensamma mål
- mycket goda ledaregenskaper - trygg, stabil, lugn och flexibel ledare med hög kapacitet och stort driv som agerar på ett sätt som skapar förtroende
• tycka om att arbeta nära verksamheten tillsammans med andra
• prestigelös, ha god samarbetsförmåga och förmåga att bygga långsiktiga relationer
• tydlig, engagerad och nyfiken person med ett positivt förhållningssätt som ser möjligheter istället för hinder
• välorganiserad och strukturerad "doer" som tycker om att arbeta såväl operativt som med utveckling och som med prestigelöshet men pondus kan driva och genomföra förändringsarbeten
• gilla att vara en del av en helhet där man ser till hela verksamhetens bästa och att arbeta i en platt organisation med korta beslutsvägar där de boende alltid är i fokus
• vilja och engagemang att aktivt vara delaktig i att driva och utveckla den absolut bästa äldreomsorgen med högsta kvalitet
Neuberghska Bambergerska Äldreboendet har 56 lägenheter och erbjuder vård, omsorg och service i en vacker och ombonad miljö. Verksamheten är anpassad efter de boendes behov, önskemål och förutsättningar. Boendet präglas av judiska seder och bruk, men är öppet för alla livsåskådningar.
Cirka 60 tillsvidareanställda arbetar i verksamheten, vilken bedrivs under ramavtal med Göteborgs Stad. Inom några år planeras en större utbyggnad. Stiftelsen som driver verksamheten är icke vinstdrivande, allt överskott går tillbaka till verksamheten. Ekonomin är god och i och med upphandlat ramavtal som sträcker sig ett par år framåt i tiden är den också stabil framåt.
För ytterligare beskrivning av verksamheten hänvisar vi till hemsidan
www.nbhemmet.se.Varaktighet, arbetstid
I denna rekrytering samarbetar vi med Eligo. Om du har frågor, ring Anna Ahlberg på 031-761 31 36 eller Michaéla Faily på 031-761 31 34. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast, dock senast 8/11 2017. Välkommen!
Publiceringsdatum2017-10-20Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-18
FöretagEligo AB
AdressEligo AB
Kungsgatan 34
41119 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 34
Jobbnummer 3759935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.