Verksamhetschef till Myndighetsavdelningen
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
2016-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetschef till Myndighetsavdelningen" (publicerad 2020-11-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 900 tillsvidareanställda.
Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2016-01-21ArbetsuppgifterSom verksamhetschef är du chef för myndighetsavdelningen med ca 90 medarbetare och ansvarar för en nettobudget på ca 400 mkr.
Myndighetsavdelningen svarar för beslutsfattande, utredning och metodutveckling inom avdelningens enheter, biståndsenhet, myndighetsutövning barn och unga, försörjningsstöd, beroendevård, boende med sociala kontrakt, föreningsbidrag till de sociala föreningarna, serveringstillstånd och konsumentvägledning.
Din uppgift blir att leda och utveckla arbetet med förvaltningens samlade myndighetsutövning.
Du arbetar för att tillgodose medborgarens behov inom givna ekonomiska ramar. Tjänsten innebär samverkan både inom kommunens olika verksamheter och externt med andra aktörer. Du är en del av förvaltningens ledningsgrupp där du bidrar till utveckling av helheten.
KvalifikationerDu ska ha lämplig högskoleutbildning, socionom eller annan akademisk högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
Du ska ha tidigare erfarenhet från ledande befattning och det är meriterande om du har denna erfarenhet från individ- och familjeomsorg.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som verksamhetschef har du mycket kontakt med medarbetare, politiker, kommuninvånare och representanter för andra förvaltningar inom kommunen. Därför är det viktigt att du är kommunikativ, såväl muntligt som skriftligt samt både driven, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du ska även vara strukturerad, kunna se helheten och arbeta långsiktigt. Du förutsätts vara uthållig och systematisk i det dagliga arbetet, ha en hög stresstolerans och vara prestigelös.
Det är meriterande om du har erfarenhet av den kommunala beslutsprocessen.
ÖVRIGT
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-10
Ange följande referens när du ansöker: 3013-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Klingborg, Socialchef 0346- 88 6196
johan.klingborg@falkenberg.seFacklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens Kontaktcen 0346- 88 60 00
FöretagFalkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
AdressFalkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 FALKENBERG
Jobbnummer 2627599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.