Verksamhetschef till Myndighetsavdelningen

Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 300 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?




Publiceringsdatum
2020-11-25

Arbetsuppgifter
Som verksamhetschef är du chef för myndighetsavdelningen med ca 150 medarbetare och ansvarar för en nettobudget på ca 430 mkr.

Myndighetsavdelningen svarar för beslutsfattande, utredning och metodutveckling inom avdelningens enheter, biståndsenhet, myndighetsutövning barn och unga, försörjningsstöd, beroendevård, boende med sociala kontrakt, föreningsbidrag till de sociala föreningarna och serveringstillstånd.

Din uppgift blir att leda och utveckla arbetet med förvaltningens samlade myndighetsutövning.

Du arbetar för att tillgodose medborgarens behov inom givna ekonomiska ramar. Tjänsten innebär samverkan både inom kommunens olika verksamheter och externt med andra aktörer. Du är en del av förvaltningens ledningsgrupp där du bidrar till utveckling av helheten.




Kvalifikationer
Du ska ha lämplig högskoleutbildning, socionom eller annan akademisk högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Du ska ha tidigare erfarenhet från ledande befattning inom offentlig sektor och det är meriterande om du har denna erfarenhet från individ- och familjeomsorg.

Vi vill att du ska vara tydlig i ditt ledarskap och att du har en god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som verksamhetschef har du mycket kontakt med medarbetare, politiker, kommuninvånare och representanter för andra förvaltningar inom kommunen. Därför är det viktigt att du är kommunikativ, såväl muntligt som skriftligt, och att du är både driven och lyhörd. Du ska även vara strukturerad, kunna se helheten och arbeta långsiktigt. Du förutsätts vara uthållig och systematisk i det dagliga arbetet, ha en hög stresstolerans och vara prestigelös.



ÖVRIGT
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Var vänlig och ange startdag och löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3104-20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Jobbnummer
5461476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen: