Verksamhetschef, Solstadens smådjursklinik

Adecco Sweden AB / Försäljningsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Lockas du av att arbeta nära ledningen i det strategiska utvecklingsarbetet? Drivs du av att utveckla personal och rutiner med ekonomisk uppföljning? Då är du den Solstadens smådjursklinik söker!

 Hur ser din arbetsdag ut?

Du erbjuds ett mycket omväxlande arbete med roliga utmaningar. Det huvudsakliga arbetet består i att utveckla verksamheten utifrån styrelsens och ledningsgruppens beslut. Här ansvarar du för planering och uppföljning av ekonomi och rutiner för de olika avdelningarna och filialerna.

Här har du ett övergripande ansvar för personalen och bedriver utvecklingen av HR-arbetet. Som personalansvarig får du tillsammans med medarbetare säkerställa rutiner för att verksamhetens alla delar ska fungera. Det innebär även ett ansvar för bland annat löner, kollektivavtal, personalmöten, utvecklingssamtal, schemaläggning, försäkringar och arbetsmiljöarbete.

Den ekonomiska uppföljningen består i att följa uppsatt budget, bevaka ledningens krav på ekonomiskt resultat, ekonomisk uppföljning avdelningsvis och månatliga ekonomiska rapporter. Vidare får du förhandla och skriva avtal med leverantörer för exempelvis datorer, telefonväxel, hyreskontrakt och sponsring.

Övriga ansvarsområden är att stötta personalen i reception och butik med försäljning, uppföljning, statistik och kampanjer samt aktivitetsdagar. Kursplanering, bokning av förläsare och ordna med olika aktiviteter såsom öppet hus och personaldagar ingår också.

Tjänsten ingår i företagets ledningsgrupp.

Vem trivs här?

Tycker du om att driva verksamhetsutveckling på ett självgående och engagerat sätt? Har du en bred erfarenhet av personalarbete och känner dig trygg i din roll? Är du positiv och lösningsfokuserad? Är du dessutom strukturerad och har lätt för att se vad som ska göras, genomföras och slutföras? Då kommer du att trivas här hos oss!

Du är van och stortrivs med att leda personal och är kunnig och professionell i personalfrågor. Flexibilitet och lyhördhet är viktiga egenskaper för att kunna arbeta på ett professionellt sätt i den specifika rollen och hantera de olika situationer som uppstår. Affärsmässighet och ett ekonomiskt sinne är signifikant för dig. Kanske du har en bakgrund inom vården, vilket skulle vara meriterande men absolut inget krav.

 Vad erbjuder vi?

Ett härligt gäng med mycket duktig, kompetent och erfaren personal. Detta är en nyinrättad tjänst.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt, dock senast 10 september 2013. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan.

 Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

 Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marianne Pettersson, 054-771 85 44.

 Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport, 08-598 980 10.

Publiceringsdatum
2013-08-16

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning. Heltid.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Pettersson 054-771 85 44

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Jobbnummer
1627661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: