Verksamhetschef äldreomsorg

Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Botkyrka
2011-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetschef äldreomsorg" (publicerad 2014-11-05) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka, Stockholm eller i hela Sverige

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har 1400 anställda och vi omsätter årligen 900 miljoner kronor.
Vår verksamhet ska utmärkas av kvalitet, rättssäker handläggning och kostnadseffektiv verksamhet där medarbetarna är engagerade, delaktiga och känner stolthet över sitt arbete.
Till central förvaltning söker vi nu en verksamhetschef som får en viktig roll i att lyckas med denna ambition. Detta är rätt tillfälle för dig som vill vara med och utveckla äldreomsorgsverksamheten i Botkyrka till ett föredöme för andra.

Publiceringsdatum
2011-01-07

Arbetsuppgifter
Verksamheten är organiserad i tre sektioner med geografisk indelning. I äldreomsorgsverksamheten ingår även sektionerna; kost- och måltid, rehabilitering samt sjuksköterskesektionen.
Som verksamhetschef för äldreomsorg rapporterar du till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du är budgetansvarig och ansvarar för en verksamhet som utförs av 500 medarbetare, varav sex direktrapporterande sektionschefer.
Du arbetar till stor del genom din ledningsgrupp som består av de sex sektionscheferna och en verksamhetsutvecklare. Prioriterade områden är att säkerställa att:
• verksamheterna uppnår mål och klarar sina åtaganden
• verksamheterna arbetar med de verktyg, systemstöd och modeller som är kopplade till planering, uppföljning och dokumentation av verksamheten
• resurserna används på ett kreativt och effektivt sätt
Som ledare skapar du förutsättningar för dina chefer att vara delaktiga i och ta ansvar för enhetens mål och uppdrag. Du arbetar aktivt med omvärldsbevakning genom att följa trender och utvecklingsområden. Du samverkar med olika aktörer, internt och externt för att utbyta erfarenheter och gör självständigt ekonomiska analyser.

Kvalifikationer
• högskoleexamen från socionomprogrammet eller annan relevant utbildning
• minst 2 års ledarerfarenhet med budgetansvar
• minst 2 års erfarenhet från arbete inom äldreomsorg
• goda kunskaper om lagstiftningen som rör äldreomsorg; HSL och SoL
• erfarenhet av politiskt styrd organisation
För att lyckas är du
• en tydlig, coachande och närvarande ledare
• strategisk och visionär
• målmedveten och handlingskraftig
• stabil och trygg i dig själv
• kommunikativ och har god förmåga att samspela med andra
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Arbetstider och omfattning
Heltid Dagtid. Vi tillämpar årsarbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-17
Ange följande referens när du ansöker: A197152
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anne Saaristo
Sebastian Klun, 08-530 613 64

Facklig kontakt
Stig Nordgren, 08-530 610 00
Pedro Pizarro, 08-530 621 36
Tove Virtanen, 08-530 610 00

Företag
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
MUNKHÄTTEVÄGEN 45
14785 TUMBA

Jobbnummer
816084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: