Verksamhetsansvarig till Redovisningsbyrå

Placera Personal AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2018-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsansvarig till Redovisningsbyrå" (publicerad 2018-08-20) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund är en redovisningsbyrå som bildades under 2013 och startade sin verksamhet genom att förvärva två redovisningsbolag. Ett i centrala Stockholm och ett kontor i norra delen av Stockholm. De är en helhetsleverantör som idag samarbetar med över 200 företag. Bolaget har en bred kompetens och levererar tjänster inom redovisning och ekonomi till såväl enskilda firmor som börsnoterade bolag. Totalt engagerar de 14 redovisnings- och ekonomikonsulter med olika bakgrund och erfarenheter. Deras ambition är att växa och att fortsätta leverera kvalitetssäkrade tjänster inom redovisning och ekonomi.
Nu söker de en verksamhetsansvarig som med sin breda kompetens inom redovisning och byrå/konsultverksamhet vill vara en del av deras utvecklingsresa.

Om Tjänsten
Som verksamhetsansvarig kommer du ansvara för både kontoret i Täby och i centrala Stockholm. Du leder och fördelar arbetet mellan de 14 konsulterna som tillhör respektive kontor och ansvarar själv för hur du fördelar din tid mellan kontoren. Du har personalansvar för samtliga konsulter där du planerar, leder och fördelar arbetet. Bolagen som vår kund arbetat med är alltifrån små företag till stora börsnoterande bolag. Du fungerar som ett bollplank för konsulterna i deras dagliga arbete med dessa kunder och det kan röra sig om alltifrån små till stora övergripande frågor. Tjänsten som verksamhetsansvarig är ny och du kommer få möjlighet att vara med och utforma och påverka den i samråd med ägarna. Du kommer ha kontinuerlig kontakt med ägarna och rapporterar direkt till dem. Den här processen är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av vår kund. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse, gärna under hösten 2018.

Vem är du?
Denna roll passar dig som har lång erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå eller genom konsultverksamhet. Det är av stor vikt att du har en gedigen och bred erfarenhet av redovisning för att på bästa sätt kunna leda dina medarbetare i deras dagliga arbete. Du kanske kommer direkt från en redovisningsbyrå och känner att du nu vill ta ett nästa steg som blir att leda medarbetarna och verksamheten framåt. Eller så arbetar du just nu som ekonomichef eller liknande och tidigare arbetat på byrå eller som konsult.

Flera av personerna som du kommer bli ansvarig för har gedigen kompetens inom redovisning. Det är därför viktigt att du har ett ödmjukt och förstående förhållningssätt i ditt ledarskap. Du har ett genuint intresse för människor och drivs av att hjälpa andra att nå sina mål. Även om du inte tidigare lett personer i arbetet så har du en ledarpersonlighet där det kommer naturligt för dig att coacha och uppmuntra andra. Du har förmågan att hantera flera processer på en och samma gång och klarar av en hög arbetsbelastning. Din kommunikativa förmåga är mycket god och likaså ditt driv och engagemang.

Kort om bolaget
Du kommer till ett bolag med trevlig och familjär stämning. Här är det viktigt att samtliga medarbetare ska gilla att gå till jobbet och att de känner att företaget har förtroende för dem. Bolaget har haft en stadig tillväxt under de senaste åren och planerar att fortsätta växa vilket också kommer innebära utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Intresse för tjänsten?
Låter tjänsten intressant? Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med ett löpande urval.
Start för denna tjänst kommer bli enligt överenskommelse.

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-05-29

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4173058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: