Växeltelefonist/reception
Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Kommunledningskontoret i Sigtuna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Sigtuna kommun är en framtidskommun med rötterna i Sveriges historia. I Sigtuna kommun bor kommunens drygt 44 000 invånare i Sveriges äldsta stad med sin tusenåriga historia, i centralorten Märsta, Rosersberg eller runtom i vår levande landsbygd. Sigtuna kommun bygger för en hållbar framtid och är certifierad Fairtradekommun, Ekokommun och arbetar aktivt för att ha en klimatneutral energiförbrukning i kommunen.
Invånarna först, allas lika värde och kvalitet i fokus är alla viktiga delar i vår gemensamma värdegrund men också det signum som styr vårt dagliga arbete.
Publiceringsdatum2014-12-02ArbetsuppgifterVill du anta en spännande utmaning och vara ansiktet utåt i en av Sveriges snabbast växande kommuner?
Vår kollega går i pension och vi behöver en serviceinriktad växeltelefonist/reception som kan ersätta henne. Arbetet som receptionist/växeltelefonist innebär att du kommer ta emot och förmedla samtal i kommunens växel samt ta emot besökare i receptionen vilket innebär att du är kommunens ansikte utåt. I arbetsuppgifterna ingår även att stötta kommunens telefonisamordnare med att samordna kommunens telefonisystem och övriga administrativa uppgifter som nyckelhantering, utlämning av mobiler e t c. Du kommer att arbeta i Trios växelsystem som har ca 1000 anknytningar. För att trivas i rollen behöver du brinna för att ge god service och med ambitionen att alltid bemöta människor med optimism och professionalitet. Arbetet kommer även ställa höga krav på flexibilitet och god samarbetsförmåga. Emellanåt kan arbetet vara stressigt vilket kräver en viss stresstålighet.
KvalifikationerDu har utbildning på gymnasienivå med inriktning mot service/administration eller en motsvarande erfarenhet. Vidare behöver du har goda kunskaper i Microsoft Office. En fördel är ifall du har tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet. Kunskaper i andra språk än svenska - i första hand engelska men gärna andra språk är meriterande. Du ska ha ordningssinne, vara strukturerad och noggrann. Vidare ska du kunna kommunicera på ett enkelt, tydligt och korrekt sätt, såväl muntligt som i skrift. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Att vara serviceinriktad är självklart för dig!
I Sigtuna kommun har en stor del av befolkningen utländsk bakgrund och talar du även andra språk är det meriterande. Sedan 2010 är Sigtuna kommun en av Sveriges finska förvaltningskommuner så extra positivt ifall du även talar finska. Du ska ha minst ett års erfarenhet av receptionsarbete och av större växeltelefonisystem.
ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-26 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-16
Ange följande referens när du ansöker: A434194
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYlva Lövqvist, Enhetschef, service och bemötande 08-591 260 17
ylva.lovqvist@sigtuna.seFacklig kontaktFackliga företrädare, se kommunens hemsida
FöretagSigtuna kommun, Kommunledningskontoret
AdressSigtuna kommun, Kommunledningskontoret
Södergatan 20
19585 MÄRSTA
Kontorsadress19585 Märsta
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2087437
Observera att sista ansökningsdag har passerat.