Växelhandläggare till Göteborgs tingsrätt
Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt i Göteborg Göteborgs tingsrätt är en av Sveriges största tingsrätter med cirka 250 medarbetare. Vårt uppdrag är att upprätthålla en rättssäker och effektiv rättskipning av hög kvalitet. Arbetet hos oss är betydelsefullt och fyller en av samhällets viktigaste funktioner.
Tingsrätten finns i moderna lokaler vid Ullevi i centrala Göteborg och strävar efter att vara en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare. På domstolen pågår ständigt ett arbete med att utveckla verksamheten.
Tingsrätten betonar vikten av ett gott medarbetarskap som utgår från fyra förhållningssätt: engagemang, ansvar, laganda och nytänkande. Genom våra förhållningssätt skapar vi en gemensam syn på hur vi tar oss an vårt uppdrag och får en arbetsplats som präglas av professionalitet, trivsel och sammanhållning.
Publiceringsdatum2024-07-04Dina arbetsuppgifterArbetet som växelhandläggare består huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person, men även att i våra verksamhetssystem söka och lämna svar på förfrågningar från inringande. Vår växel har serviceavtal med flera av domstolarna i vårt område vilket genererar ett högt inflöde av samtal. Du är domstolens ansikte utåt och ofta den första och ibland enda kontakt allmänheten har med en domstol.
Som växelhandläggare kan det också vara aktuellt med andra arbetsuppgifter inom enheten såsom exempelvis arbete i reception, arkiv och med hantering av myndighetsbrevlåda. Växeln avlastar även i möjligaste mån de övriga avdelningarna genom att t.ex. skicka ut domar och annat offentligt material som efterfrågas av allmänheten.
KvalifikationerVi vill att du som söker har gymnasieexamen, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning inom juridik eller samhällsvetenskap. Du ska ha god datorvana och ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, engelska och gärna ytterligare språk. Har du erfarenhet från att arbeta i telefonväxel eller med kundservice via telefon ses det som meriterande.
Då arbete även kan förekomma i reception, arkiv och hantering av myndighetsbrevlåda är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden.
Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha mycket hög serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann.
Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet.
Anställningsvillkor
Det är aktuellt med en eller flera tjänster. Tjänsterna är en eller flera tillsvidareanställningar och/eller tidsbegränsade anställningar. Samtliga anställningar är på heltid. Eventuella tillsvidareanställningar inleds med sex månaders provanställning.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "158/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)
Arbetsplats Sveriges Domstolar, Göteborgs tingsrätt
Kontakt HR-administratör
Anna Levin
anna.levin@dom.se 031-7436173 Jobbnummer 8785024
Observera att sista ansökningsdag har passerat.