Vattenhandläggare, tidsbegränsad
Länsstyrelsen i Uppsala län / Geologjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla geologjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Uppsala län i Uppsala Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi i vår ärendehantering ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen samt främjar samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs.
På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang.
Publiceringsdatum2021-10-06ArbetsuppgifterEn av våra vattenhandläggare kommer att vara föräldraledig nästa år. Vi behöver en ersättare. Arbetsuppgifterna är att bedriva tillsyn över vattenverksamheter, främst genom att handlägga
anmälningsärenden om vattenverksamhet, arbeta med dammsäkerhet samt handlägga tillståndsprövningar av vattenverksamhet. Arbetet innebär många kontakter med enskilda personer, företag och kommuner via personliga möten och telefonsamtal. Du kommer att ingå i en grupp av handläggare som arbetar med likartade ärenden och har fortlöpande stöd av juridisk expertis.
KvalifikationerRelevant naturvetenskaplig eller teknisk utbildning på högskolenivå inom hydrologi, biologi med limnisk eller marin inriktning, miljövetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete med miljörelaterade vattenfrågor. Det är särskilt meriterande med myndighetsutövning och arbete med tillsyn med mera enligt miljöbalken, särskilt inom vattenverksamhet. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp, är strukturerad samt kan ta egna initiativ och har god förmåga att prioritera. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift värdesätts. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap.
ÖVRIGT
Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet.
Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Läs mer på
https://www.lansstyrelsen.se/dataskyddVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är et vikariat och löper fram till och med 2022-12-31.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsstyrelsen i Uppsala län
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-7252-21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Uppsala län (org.nr 202100-2254)
Arbetsplats Länsstyrelsen Uppsala Län
Jobbnummer 6019462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.