Västtrafik söker Störningskoordinator, inriktning information
Västra Götalandsregionen / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Rollen
Störningshantering är en dygnet runt-verksamhet och knutpunkt för information till och från både kunder och partners.
Vårt uppdrag är att minimera kundens negativa upplevelse av en störning och att bidra till ökad framkomlighet. Målet är att våra kunder vid en störning både kan och vill planera om sin resa tillsammans med oss.
Som störningskoordinator är dina främsta kontaktytor Västtrafiks partners och då i synnerhet trafikföretagen, men även interna funktioner så som kundservice och presstjänst.
På avdelningen arbetar idag cirka 50 medarbetare så som störningskoordinatorer, teamledare, verksamhetsutvecklare, schemaansvarig och avdelningschef. Vi har två team, team Info och team Samordning.
Störningskoordinator med inriktning information
Det huvudsakliga uppdraget innebär att förmedla information om trafikstörningar till Västtrafiks kunder och partners. Du bevakar trafiken och håller dig ständigt uppdaterad om det aktuella trafikläget. Du säkerställer också att informationen vi sprider är korrekt och samstämmig i samtliga informationskanaler. För att på så sätt tillgodose kundens behov av snabb och korrekt information.
Vem är du?
Vi söker dig som är en skicklig lagspelare och som bidra till hela gruppens resultat genom att vara lyhörd, prestigelös och ansvarstagande. Du är strukturerad, analytisk och ambitiös och har förmåga att snabbt se och åtgärda det som behöver göras i en akut och komplex situation.
Du klarar av att prioritera, prestera och samarbeta med andra under hög arbetsbelastning samtidigt som du inte tappar fokus på att säkerställa Västtrafiks kundlöfte. Du trivs med ett varierande arbetstempo som till stor del styrs av yttre faktorer.
Våra medarbetare är olika. Alla behövs. Vi vet att olikheter berikar oss och gör oss bättre. Vill du vara med och utveckla det hållbara resandet i Västra Götaland? Då tror vi att du passar hos oss.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som störningskoordinator krävs att du orienterar dig enkelt i olika IT-miljöer och att du har en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har en utbildning inom logistik eller administration. Erfarenhet från kollektivtrafik, transport, kommunikation eller liknande operativ verksamhet är meriterande.
Västtrafik som arbetsplats
Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner.
Publiceringsdatum2022-08-11AnställningsvillkorTillsvidareanställning med tillträde omgående/enligt överenskommelse. Placeringsort är Göteborg. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Annasara Carrazana, Teamledare på telefon 0722-027826 eller via mail till
Annasara.Carrazana@vasttrafik.se Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6165".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Västtrafik, Leverans
Kontakt Annasara Carrazana
0722-027826 Jobbnummer 6876272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.