Varuplanerare till stort bolag inom dagligvaruhandeln!

ProfessionalConsulting / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Har du nyligen tagit examen inom logistik/supply chain eller ekonomi och är ute efter ett utvecklande arbete? Då ska du titta noggrant på denna tjänst!

Vi söker nu för kunds räkning en hungrig, analytisk och flexibel person som vill jobba i en bred roll som varuplanerare hos vår kund.

Som varuplanerare innebär huvuduppdraget att via effektiva processer säkra varuförsörjningen hela vägen från leverantör till butikens hylla. Du kommer att tillhöra avdelningen inom varuflödet och arbeta med andra i liknande roll där det dagliga arbetet kantas av många samarbeten.

Som varuplanerare kommer du att ha ett dagligt totalansvar för ett antal leverantörer. I det ansvaret ingår att optimera och styra sortiment samt lagernivåer på terminalerna inom ditt område. Utöver detta innebär arbetet dagliga arbetsuppgifter som:

• Planering och bevakning av leverantörsorder
• Sköta alla daglig kontakt med såväl interna som externa partners
• Regelbunden uppföljning på ditt område
• Analysera avvikelser och potentiella risker inom sitt område

Tjänsten är ett heltidsuppdrag som startar i början av februari och löper fram till mitten av september. Kontorstider tillämpas, 8-17. Du kommer att arbeta hos vår kund i deras fräscha lokaler i Solna men vara anställd av oss på ProfessionalConsulting.

Publiceringsdatum
2015-02-05

Profil
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom antingen ekonomi och/ eller logistik. Erfarenhet av arbete inom logistik och inköp är starkt meriterande. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandel alternativt administrativt med Excel. Vi söker dig som är resultatorienterad och som trivs att arbeta mot förbättring av rutiner och arbetssätt. Vi tror också att du har lätt till samarbeta och att kommunicera med andra. Har du dessutom kvalitetsfokus, god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i team är du precis den vi söker!

Känner du att denna tjänst lockar dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.

Om företaget
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2156691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: