Vårdadministrativ sekreterare till Medicin- och Akutsjukvård!
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Publiceringsdatum2022-09-12Om företagetAdministrativa enheten är en del av verksamhetsområdet Medicin och akutsjukvård Mölndal.
Verksamheten består av slutenvård (fyra vårdavdelningar) och öppenvård med bred kompetens inom olika internmedicinska specialiteter, samt en akutmottagning med inriktning mot medicin, geriatrik och ortopedi. Verksamhetsområdet är en mindre och trevlig klinik som präglas av korta beslutsvägar och ett gott och nära samarbete, både inom och mellan yrkesgrupper. Inom verksamheten finns specialiteterna kardiologi, endokrinologi/diabetes, neurologi/stroke och gastroenterologi.
Som medicinsk sekreterare hör du organisatoriskt till den Administrativa enheten. Enheten består av cirka 24 medarbetare och det arbetar medicinska sekreterare, vårdadministrativa sekreterare, administrativa assistenter och administratör hos oss.
Vad kan vi erbjuda?
Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat med möjlighet till personlig utveckling och hög delaktighet. Du träffar regelbundet dina kollegor som arbetar på andra mottagningar och avdelningar och ni har samma chef. Om du vill kunna utvecklas i din yrkesroll har du kommit helt rätt.
Dina arbetsuppgifterVi befinner oss just nu i en utvecklingsfas där aktuell tjänst är en av flera funktioner som är under uppbyggnad. Här kommer du få en viktig roll i funktionens men även enhetens såväl som verksamhetens successiva utveckling. I och med detta behöver du trivas med att utveckla arbetssätt och lösa problem.
Initialt är dina arbetsuppgifter medicinsk dokumentation och diagnosregistrering. Du handlägger inkommande och utgående remisser samt annan patientadministration, men även administration som avser verksamhetens organisation och uppdrag.
Du kommer vara delaktig i utvecklingen av verksamhetens Administrativa enhet. Du kommer även på sikt att vara delaktig i enhetens övriga administrativa funktioner.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och har vana av Melior och Elvis. Det är meriterande om du tidigare arbetat som avdelningssekreterare inom slutenvård men även öppenvård.
Du ska ha god organisationsförmåga, ha ett gott bemötande och god samarbetsförmåga. Du är positiv, engagerad och är intresserad av ett varierande och självständigt arbete. Arbetet kräver en väl utvecklad förmåga både i att samarbeta med olika yrkeskategorier samt att möta många olika människor med olika behov på ett respektfullt och professionellt sätt.
Vi söker dig som är driven och genuint vill vara med och påverka din egna utveckling, det vårdadministrativa arbetet, sekreterarrollen, men även vår verksamhet. Administrativa enheten arbetar tillsammans för utveckling och förbättring, där du och din kompetens, erfarenhet och dina synpunkter och idéer är viktiga.
Då detta är en funktion som är under förändring och utveckling krävs det att du har förmåga att vara flexibel, lösningsinriktad och att du har en vana av att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt.
Vi kommer lägga en stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/7059".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 3, Administrativa enheten
Kontakt Tf Enhetschef, Sara Millving
073-0481549 Jobbnummer 6969911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.