Vård- och stödsamordnare/kurator, psykiatrisk öppenvård, Laromot

Region Värmland / Socialsekreterarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Verksamheten psykiatrisk öppenvård är organiserad inom hälso och sjukvården i Region Värmland. Den psykiatriska öppenvården består av flera enheter som har uppdrag vilka spänner över hela länet. En av enheterna är Laromottagningen. Laro står för läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende och vår mottagning finns i psykiatrihuset i Karlstad.


Vård- och stödsamordnare/kurator, psykiatrisk öppenvård, Laromottagningen


Publiceringsdatum
2021-09-22

Dina arbetsuppgifter
Vi är inne i en intensiv utveckling av den psykiatriska vården i Värmland. Som vård - och stödsamordnare/kurator inom hälso och sjukvården i Region Värmland är du en viktig del i den utvecklingen. Som vård - och stödsamordnare/kurator på Laromottagningen kommer du jobba med samordning av vård och stödinsatser för våra patienter. Du kommer tillsammans med din vård och stödsamordnarkollega ha ett samordningsansvar för SIP, samordnad individuell plan. Bedriva KBT - samtal samt stödjande och motiverande samtal (MI). Hålla i Återfallsprevention. Vara delaktig i remissgruppens arbete. En central och viktig del i behandlingsarbetet på Laromottagningen är samverkan med vårdgrannar och socialtjänst Självklart jobbar vi i team och hjälper varandra när det behövs. Då vi ständigt jobbar med utveckling av verksamheten kan nya arbetsuppgifter tillkomma. I arbetet ingår dokumentation.

Övrig information

Inför anställning inom psykiatri gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Kvalifikationer
Vård - och stödsamordnarutbildning/socionomexamen alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även några års arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i din yrkesroll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av missbruk- och beroendevård samt intresse att jobba med målgruppen. Grundläggande psykoterapiutbildning KBT steg 1. Mi-utbildning och utbildad i Återfallsprevention. Kunna leda Återfallsprevention, både i grupp och enskilt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet, samarbetsförmåga liksom förmåga att arbeta självständigt. Du ska ha stort patientfokus med en lösningsfokuserad inställning till arbetet. Du bör även vara en person som tycker om att ta ansvar tillsammans med övriga teamet med fokus på hög patientsäkerhet och kvalitet i vården.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Facklig företrädare nås via växeln, 010- 831 50 00

Varaktighet, arbetstid
100 procent , Tillträde 1 januari 2022, eller enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION VÄRMLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "40:2021:673".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Värmland (org.nr 232100-0156), https://www.regionvarmland.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Region Värmland

Jobbnummer
5986384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Värmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Värmland: