Vallby Friluftsmuseum söker intendent/informatör
Västerås stad / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås,
Köping eller i
hela Sverige Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.
Publiceringsdatum2013-08-08ArbetsuppgifterVälkommen till Västerås stad, här får du möjlighet att jobba med det viktigaste! Västerås stads medarbetare får vara med och bygga samhället och få en hel stad att fungera. Västerås stad är Västerås största arbetsgivare, en stor organisation som ger möjligheter.
Vallby Friluftsmuseum söker en intendent med ansvar för program och information.
Museets uppdrag är att skildra västmanländsk kulturhistoria. Vi gör det i levande museimiljöer där växter och djur är en viktig del av helheten. Här arbetar människor med olika kompetenser tillsammans för att skapa en bra helhet. Vi tänker hållbart och förmedlar det vidare till museets besökare. Museet är öppet alla dagar året om. Förra året hade museet drygt 240.000 gäster och många av dessa är turister. Vallby Friluftsmuseum är en del av Kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen i Västerås stad.
Som intendent leder och samordnar du museets programverksamhet samt ansvarar för informationsarbetet. I rollen som intentent ingår även funktionen som webbmaster där du ser till att museet kommunicerar med en hemsida som väl speglar museiverksamheten. Det är också intendenten som producerar allt informationsmaterial samt sköter skyltningen av museiområdet. Under det kommande året ska skyltningen utökas med QR koder i form av I Beakens.
KvalifikationerVi söker dig som har har en utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller har motsvarande erfarenhet som intendent/informatör. Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska samt har god stilistisk förmåga. Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta i program såsom InDesign, Photo Shop och Adobe Contribute. Vidare har du kunskaper om webbpublicering och erfarenhet av text - och budskapsproduktion. Du har även erfarenhet av att självständigt planera och genomföra större arrangemang.
Du som söker har ett intresse för kulturhistoria och har förmågan att förmedla det vidare med engagemang. Du arbetar bra med andra människor och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och utifrån verksamhetens behov av kommunikation. Du tar ansvar för din uppgift och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Slutligen är du noggrann och kvalitesmedveten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Besök gärna
www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Västerås stad mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: 2013-10-01 Vikariat på ca 1 år
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-22
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A345624
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMuseichef Katarina Frost 021-39 80 78
Intendent Nina Larsson 021-39 80 19
Facklig kontaktDIK Ulla Blomqvist 01-39 80 71
FöretagVästerås stad
AdressVästerås stad
72187 VÄSTERÅS
Jobbnummer 1621270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.